Förslag

Nu har jag funderat! :)
 
Ni bara "Woaw! Bra jobbat, Fluffgänget-Sandra! :)".
 
Ja, ni kanske har tänkt på att vi får lite problem nu. Eller förresten, vadå vi. JAG får fett med problem. När jag ska rita bilder till bloggen.
 
Jamen Luva och Soochong blir ju att se typ likadana ut!
 
I verkligheten är det en del skillnader. Luva har lockig päls, en liten vit fläck på bröstet (jätteliten, därför har den aldrig varit med i bloggen) och är björnformad. Men mycket av det syns ju inte i teckningarna.
 
Soochong är dock spetsigare än Luva.
Så vi har arbetat fram ett förslag åt er. :)
 
Soochong skulle kunna ritas som en blandning mellan Metapod och Luva. Ni kanske har tänkt på att Metapod har lite "spetsigare" profil än Luva i bloggen. Så vi tänkte att Soochong kunde ha en liknande profil, men med samma färg som Luva:
 
Det ligger rätt nära verkligheten. Än så länge. Om inte Soochong växer upp och blir extremt trubbig, bara för att ställa till det. :)
 
Så... vad tror ni? Köper ni det? :)
 
 
 
Vi funderade faktiskt mellan flera olika förslag.
 
Skulle vi till exempel behöva ha namnskyltar på råttorna?
 
 
Ett utav mina favoritförslag var nog ändå att försöka framhäva Luvas lockighet lite mer i bloggen och på så sätt göra mer skillnad på Luva och Soochong. ^^
 
Men, vad tror ni angående det första förslaget? Är det för subtil skillnad i första bilden eller funkar det? :)
 
 
Imorgon åker vi förresten på Science-Fiction-mässan! :)Man lär ju passa på när man ändå bor i Göteborg.
 
Han som spelar Gimli i Sagan om ringen kommer dit! :D Och massa fler också, bland annat han Teal'C som ALLTID är på tv när man kommer hem från skolan tidigt och vill äta framför tvn. :)
(Alla gäster finns på hemsidan, ring mig senast imorgon, lördag eftermiddag om jag ska köpa en autograf åt någon :P )

Ska ta med kameran och försöka fota en del. :)
Undrar om det går att slå pokémonrekordet från bokmässan?
 
Det beror nog lite på... Räknas stormtroopers och Chewbacca?

Kommentarer
Postat av: Signe

Haha, jag tänkte faktiskt så när jag såg första porträttbilden på Sockan (Sockan, så det så ^^), att hennes ansikte såg spetsigare och mer avlångt ut än Luvas, och att det lär bli någon sån grej för att rita skillnad på de :P Och sätt blöja på Sockan nu i början så har alla lärt sig lagom till potträningen vem som är vem ^^

2013-04-06 @ 01:48:40
Postat av: Ingrid

Lockar :) :) :)

2013-04-06 @ 09:14:34
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: mommo

Kanske att lilla Soochong, förutom att nosen är längre, inte blir lika tjock som Luva? Hon kanske håller sig smärt och smidig hela livet :-D Kramisar

2013-04-06 @ 11:41:56
Postat av: My

Kanske Sochoung är mer rebellisk och vill ha ett smycke med S eller tatuering? Då blir det mer diskret och tydlig vem som är vem?

2013-04-07 @ 22:48:53

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0