Mys!

Hej hej! :)
 
Hinner inte blogga just så mycket idag, men jag hinner titta in och berätta för er att det går himla bra med råttorna nu. :)
 
De verkar vara helt sams och ligger ofta och myser tillsammans.
 
 
Ville bara säga det. :) Så ni inte ligger vakna om nätterna och oroar er, liksom.
 
 
Jag håller förresten på att klickerträna Soochong. ^^
*dun-dun-duuuuun*
 
Så att... det är nu ni kan slå vad med folk om huruvida jag kommer lyckas eller inte. :)
 
Här kommer ett par insidertips som kan underlätta en bedömning av oddsen:
1. Råttor går utmärkt att klickerträna.
2. Det är oklart om Fluffgänget-Sandror går att träna till att bli bra klickertränare.
3. Eddecooling har erbjudit sig att klickerträna Fluffgänget-Sandra till att bli en bra klickertränare.
 
 
Har ni förresten några tips på bra trick man kan försöka lära henne? :)
Vi tror att hon kan vara för liten för att hämta tofflor och jaga brevbärare.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tricktränade med mina kaniner. Dock inte med klicker för dom tyckte inte om den. Men lärde dom att pussas (http://youtu.be/gNCOTVnAY7I) och ena kaninen att ge tass (http://youtu.be/5PkqCPo_Xas) med enbart beröm och godbitar ;)

Svar: Underbara videor! ^^ Hur charmigt som helst med kaniner som pussas! :D Kanske ska prova att få Soochong till det också. Hade en ponny förut som pussades för apelsiner. :) En förhållandevis blöt och kletig godsak... Efter första pussen med efterföljande belöning fick man vara beredd på att bli marinerad i apelsin från topp till tå då ponnyn hade ett utav de sämre bordsskick jag någonsin bevittnat. :) Men man luktade väldans gott! Apelsin! ^^
Fluffgänget-Sandra

2013-04-02 @ 17:41:52
URL: http://sandrasaarinen.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag undrar fortfarande kring hur du ska teckna den nya så att hon inte ska se ut som Luva...

Svar: Haha, ja, vi hade väldiga problem med det. ^^ Varför, å varför, envisas vi med att skaffa massa svarta råttor egentligen? :) Vi kanske har kommit på en lösning nu (i det senaste blogginlägget), fast det kanske är för lite skillnad..?
Fluffgänget-Sandra

2013-04-02 @ 19:37:50
Postat av: Lisa

ÅÅÅHHH, så söta dom är, riktiga små pussgurkor.

2013-04-02 @ 22:25:08
Postat av: Signe

Ja jisses vilken mysig bild! Och vilken storleksskillnad på de.... ^^,

Svar: Haha, ja verkligen. :D Fast storleksskillnaden kan vara snabbt avhjälpt. *host*honharredangåttuppdrygt15gram*host* Vi räknar med en kroppshydda approximativt likvärdig vattenbuffel innan sommaren. ^^;
Fluffgänget-Sandra

2013-04-03 @ 05:40:27
Postat av: Ingrid

Men vilket mys, härligt :) Så liten hon är ...

Svar: Haha, visst är hon! ^^ Kan aldrig tänka mig att Metapod och Luva varit riktigt sådär små. :)
Fluffgänget-Sandra

2013-04-03 @ 08:30:18
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Rosalie

http://www.youtube.com/watch?v=1A07gDVLe14 ^.^

Svar: Haha, helt fantastisk video! :D Tack för tipset! Höll på att skratta ihjäl mig under tvättmaskinstricket och den dramatiska räddningsaktionen. :) Otroligt gulligt! Ska försöka lära Soochong åtminstone ett par utav de där tricken! :D
Fluffgänget-Sandra

2013-04-04 @ 12:19:56
Postat av: Rosalie

sen om du vill lära råttorna bli vana vid vatten borde du kolla denna video --> http://www.youtube.com/watch?v=7end071b3zA ^.^

Svar: Åh, vad fint!! :D Det vill jag prova. ^^ Provade ju att introducera Smulan och Golbat för vatten, men de gillade det inte alls. Gjorde helt fel då och gav upp istället för att gå väldigt långsamt, som i videon. Vore ju jättepraktiskt att ha råttor som gillar vatten, måste ju gå lätt att bada dem då också. :) Kram!
Fluffgänget-Sandra

2013-04-08 @ 14:45:48
Postat av: Petra Ögren

Men herrejisses vilken bedårande söt liten råttmyshög! Och lilla minstingen där då med ett ben uppe på Metapod (Är det Metapod som hon har ena bakbenet uppe på?). Hur gulligt som helst ju! Smalt ju helt där alltså när jag såg bilden. Myyyyys! =)

Svar: Haha, eller hur! :) All oro man haft om att de inte skulle komma överens bara smalt bort. Den stora utmaningen var att i vild panik leta efter kameran medan man fortfarande var tyst nog så att de inte skulle flytta på sig och fundera vad jag höll på med. :) Det är Luva som får ett ben på ryggen, Metapod är hon som verkar ha tillfälligt gjort sig av med sin ryggrad på fotot. :) (Haha, tycker det ser vansinnigt obekvämt ut, men hon såg så nöjd ut så) Kram!
Fluffgänget-Sandra

2013-04-10 @ 11:32:51
URL: http://scratchblack.blogg.se/
Postat av: Petra Ögren

Hahaha känner igen det där scenariot att i panik och tystnad leta efter någon form av kamera, men du lyckades uppenbarligen ... =D
Ah lilla Luva är det ju förstås ja som får ett litet bebisben på ryggen. Jag måste haft hjärnsläpp den dagen ...
Ja jag tänkte på det då när jag såg bilden att Metapod låg i en väldigt underlig och till synes obekväm sovställning. =D
Kram

2013-04-19 @ 10:20:47
URL: http://scratchblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0