Nässtudie

Dags för ett tidsinställt inlägg igen! :)
 
Har ni någonsin detaljstuderat en råttas näsa när råttan tvättar sig?
 
Nej, inte jag heller. Förrän jag tog en snabb fotoserie på Metapod när hon tvättade sig alldeles innan jag åkte.
 
Och jag bedömer att det är intressant nog att utsätta er för! :D
 
 
Jamen ungefär såhär ser en råttnäsa ut när den ser ut som vanligt:
 
Ja, så ni får en känsla för det, liksom. (Det är inte Metapods allra mest smickrande vinkel vi bevittnar på bilden ovan. :D Försök att bortse ifrån det.)
 
 
På nästa bild ser det genast lite annorlunda ut. Bevittnar vi en råtta peta sig lite i näsan, tro?
 
 
Sist, men inte minst: Skåda världens minsta elefant! ^^
 
 
Och när vi ändå snackar råttor som ser ut som afrikanska djur kan jag ju passa på att bjussa på denna också:
Mina damer och herrar, giraff!
 
...eller världens mest närsynta råtta. ^^
 
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag gjorde en liknande intressant upptäckt när jag tog en bildserie på en kanin som tvättade sig. Du vet när dom skakar sådär med tassarna innan dom tvättar sig? Tydligen så skakar dom med en tass i taget!!! Men dom gör det så snabbt så det ser ut som att dom gör med båda samtidigt.

2013-07-16 @ 22:17:56
URL: http://sandrasaarinen.blogg.se/
Postat av: Petra Ögren

Underbart söt och rolig liten bildserie på de minimala afrikanska djuren. :)

2013-07-17 @ 16:02:02
URL: http://scratchblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0