Eine kleine uppdatering

Hej!

Ville bara kika in snabbt och säga att ni inte är bortglömda. :)
Det är slutspurten på mitt kandidatarbete nu bara, och jag vill göra det så bra som jag bara kan.
Så jag prioriterar bort mycket annat.
 
Men ser fram emot att kunna uppdatera mycket oftare när det här är över! :)
 
Har bland annat en del bilder att lägga upp ifrån årets Hammarkullekarneval. :)
 
 
 
Och så har ju såklart djuren inte lagt av med alla tokigheter bara för att jag inte hinner skriva om dem...
 
Igår när råttorna var ute och lekte på vårat sovrumsgolv så klagade jag på Metapod för att hon luktade utedass.
Och den högst sofistikerade anledningen till detta var ju att ovan nämnda Metapod spenderat dagen med att sova i rått-toaletten.
 
Hur som helst, råttor är ju resonliga djur. Så jag tog ett snack med Metapod om det hela.
 
Men...
 
I morse när jag kom upp möttes jag utav denna syn:
 
Jamen då har ju hela råttfamiljen knölat ner sig i toaletten och ligger där och marinerar sig i lukten! (ursäkta bilden, det blåa genomskinliga i förgrunden är burgallret)

Och ligger och kikar på mig liksom. Som för att få en reaktion.
Provocerande.
 
Om jag inom en snar framtid blir gråhårig så vet ni ju vilka ni ska skylla på. ^^;
 
 
Ps. Ser ni vem som är vem utav Luva och Soochong, förresten? ^^
Spoiler/ledtråd: Luva är lite lockigare än Soochong.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha Ha, dom är ju för söta, ser ut att trivas i alla fall trots allt.

Svar: Haha, ja, nog trivs de där busfröna när de får jäklas med oss tvåbeningar allt. ^^ Det är det bästa de vet, näst efter leverpastej. :) Skönt ändå att de kommer så pass bra överens med varandra att de går ihop alla tre bara för att jäklas med oss. ^^ Kram!
Fluffgänget-Sandra

2013-06-02 @ 22:24:17
Postat av: Petra Ögren

Hoppas det går bra med ditt kandidatarbete. Jag har ingen aning om vad ett kandidatarbete är, alltså vad det innebär och så.

Vilken otroligt charmig bild på tåttorna (ja jag stavade alldeles rätt, haha). Alltså älskar munnen på Metapod, att man ser tänderna. Råttor har så söt mun och så söta gula tänder.

Jo då jag såg minsann vem som är Luva och vem som är Soochong. Lilla söta huvudet som tittar upp längst bak är Soochong och huvudet framför som tittar upp är Luva med tillhörande rumpa som sticker upp till höger. :D

Ser ut som att de haft lite designidéer gällande toaletten, hahaha, råttor ...

Svar: Haha, ja, de är riktiga små proffsdesigners de där. :) I alla fall om man ska tro dem själva. Eddecooling däremot är inte alltför förtjust i deras designupptåg, och brukar spontan-skaffa ny toalett åt dem ibland för att han tycker den gamla är för trasig. Till råttornas stora förtjusning! "Ett nytt design-uppdrag!", tänker de, och sen ser den nya toaletten precis ut som den gamla. :) Bra jobbat att se skillnad på dem! :D De börjar bli ganska lika dock. Vi drar oss lite för att erkänna det, men ibland, i dåligt ljus, har jag och Eddecooling börjat se fel på vem som är vem. ^^; Bara för nån sekund, men ändå! Och ändå är Soochong fortfarande mycket mindre än Luva.. Undrar just hur det här blir när de är lika stora dessutom. :) Kandidatarbetet har gått rätt bra, tack! :) Snart slut nu! Har redovisningen kvar, och är vansinnigt nervös! Hatar att prata inför folk. :S Men det ska nog gå vägen, får tänka att det är skönt sen när det är över. :) Kram!
Fluffgänget-Sandra

2013-06-05 @ 19:20:44
URL: http://scratchblack.blogg.se/
Postat av: Petra Ögren

Haha ja alltså jag och Firfin kan ha lite svårt ibland att seskillnad på Tyrande och Alleria i dåligt ljus och så, de har samma färger och teckning i stort sett, men Tyrande är ju rex och Alleria slät och Tyrande har ju lockiga morrhår och lite annan och liksom spegelvänd teckning på huvudet. I dåligt ljus då man kan ha svårt att se skillnaden på pälsen så brukar jag kolla efter de krulliga morrhåren eller teckningen på hjässan.

Av någon anledning så biter inte våra råttor på toalätten eller så, de biter bara sönder allt annat, alltså hängmattor, kartonger och dylikt. Speciellt fästena på hängmattorna ska de bita av så att hängmattan till slut ramlar ner. Konstigt det där att de biter sönder hängmattorna när de tycker om att ligga i dem.

2013-06-24 @ 15:52:11
URL: http://scratchblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0