Skavanker

Hej!
 
Nu var det länge sen! Ledsen för det.
Har en otrolig idétorka. Då blir det liksom lättare att bara låta bli att blogga istället för att sitta i timmar och jobba på något som sen bara känns krystat. ^^;
 
Vet inte vad som är grejen, bara flyter genom vardagen utan några som helst kreativa infall. :P Jamen jag ritar inte ens i skolböckerna!!
 
Illa.
 
 
 
Hur som helst, jag tänkte att ni nog ville veta att jag har en lösning på vårat problem! :)
 
Jamen, ni veet... att det är svårt att se skillnad på Luva och Soochong i bloggen!
Men nu har jag det!
 
Någon gång under den senaste tiden har Soochong gått och dragit på sig ett litet hack i ena örat.
 
Har betraktat det där hacket många, många gånger.
 
Funderat på hur hon fått det, om hon bråkat med någon av tanterna och om det inte gör att hon ser lite ut som en piratråtta.
Men det har liksom först nyligen gått upp för mig att jag ju kan använda det där hacket till att särskilja dem i bloggen! :)
 
Så ni kan ju vänja er vid den här synen nu då:
 
^^
 
Soochong är inte lika förtjust...
Lilla vackra, blanka, slanka Soochong (som enligt ryktet just skaffat sig en pojkvän) tycker det känns lite jobbigt att det som hon ser som en skavank ska pekas ut i bloggen, inför miljooooner läsare *host*.
 
Ja, hon vart lite upprörd faktiskt.
 
Hon gav på förslag att om jag ska rita henne sådär så ska jag själv ritas med mina skavanker.
 
Assymetriska näsborrar och exakt ingen haka.
 

 
Ja, faktum är att hon tog så illa vid sig att hon nu börjat med hijab.
 
 
Ja. Det döljer liksom skavanken, och eftersom det är en religiös huvudbonad så får hon ha den på sig hela tiden.
 
 
Undrar just hur jag skulle dölja mina skavanker då?
 
Jag kanske kunde odla skägg?
 
Fast det döljer ju inte näsborrarna så mycket. I alla fall inte den syregenomsläppande varianten av skägg.
 
 
När man tänker efter så lägger folk ganska mycket tid och energi på att dölja sina skavanker.
Det är smink, genomtänkta kläder och i extrema fall operationer.
 

Vi hade en liten diskussion om det i Flufflyan, och vi frågade Metapod hur hon skulle se ut om hon skulle dölja sina skavanker.
Jag menar, Soochong kör med hijab. Jag skulle kunna odla skägg.
 
Hur skulle Metapod göra?
 
Så hon visade hur hon skulle göra.
 
 
Exakt ingenting.
 
 
Den där lilla kroksvansiga, mulliga råttan med gula tänder och krokiga tår skulle inte göra något alls. Och plötsligt var hon överlägset vackrast utav oss alla (även inkluderat mig med helskägg).
 
Jamen det kanske är det som är grejen. Man kanske har en del att lära utav Metapod för en gångs skull. :)
Det är bara att ta efter!
 
 
...kanske inte allt helt bokstavligt, förstås. Ja, men ni behöver ju inte göra EXAKT som Metapod på bilden. Strutta runt stolt och naken offentligt, menar jag.
 
Det är straffbart och kan medföra problem. För mig.
 
 
 
Jamen, ni vet, polisen har ju redan ögonen på mig.
 
De är jätteavundsjuka på mitt långa, vackra, lockiga hår...
 
 
...min sofistikerade umgängeskrets...
 
 
...och min oerhörda ödmjukhet.
 
Så de väntar ju bara på en anledning att ställa till det för mig.
 
Ge dem ingen. Snälla. ^^;
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Du är den finaste och bästa dotter en mor kan önska sig <3 Trots dina näsborrar ^^
Du vet att jag är så stolt över dig

2013-11-07 @ 07:41:47
Postat av: Petra Ögren

Alltid lika underhållande att läsa dina inlägg. :)

2013-12-02 @ 00:30:41
URL: http://scratchblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0