Spöken?

Jag tror att jag har blivit senil.
 
Eller så har vi spöken i lägenheten.
 
Det började för några veckor sedan. Jag började hitta mina skor på märkliga ställen i lägenheten.
 
 
Jag som kunde ha svurit på att jag alltid ställer skorna vid dörren, där de ska vara, efter att jag kommer in i lägenheten. Jag kunde svurit på det!
 
Men trots det fortsätter skorna dyka upp där man minst anar det.
 
 
Det börjar bli ett problem. Jag ställer förstås alltid tillbaka skorna där de ska vara, men trots det är det någon (jag själv?) som flyttar på dem igen.
 
Jag är ju en sansad person [källa behövs], som inte direkt tror på spöken, men jag börjar få slut på förklaringar.
 
Är jag senil, blott 25 år gammal?
 
Har jag, den evige nykteristen, minnesluckor à la tonårsfylla?
 
Har vi fått in vättar i lägenheten (jag VISSTE att vi borde ha myggnät för fönstrena när vi vädrar)?
 
Eller har vi... spöken?
 
 
Enda lösningen jag ser är att alltid hålla skorna under uppsikt. Om det då är spöken (eller vättar) så bör fenomenet rimligtvis upphöra.
 
Ja.
Ja, det är så det får bli.
 
Jag får hålla skorna under uppsikt så får jag säkert situationen helt under kontroll...
 
 
..under kontroll...
 
 
...under kontroll...
 
 
...
 
 
 
Jag får återkomma när jag samlat mig lite.
 
Ett mysterium är vad det är. Och vem vet vilka mörka, övernaturliga, uråldriga krafter som ligger bakom.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Det är nog din partner som skojar med dig :P

2015-04-24 @ 09:31:48
URL: http://journalofagastronomiac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0