Ambitioner i råttburen

Idag när jag kom hem ifrån skolan så satt Golbat och pysslade med något.

Vet inte om jag nämnt det förut, men de har tidningspapper i botten på buren.

Golbat satt och rev bitar av tidningspappret
och skyndade upp med det till övervåningen på buren, där hon samlade ihop alla bitar i en liten hög.

Så höll hon på ett tag, och när hon var klar så lade hon sig mitt i högen och låg och kikade runt lite.

Jag blev givetvis nyfiken, så när hon gick ned för att gå på toaletten (De är pott-tränade. Det ni. ^^) så öppnade jag buren och kollade vad det var hon rivit ur.

Platsannonser.

Platsannonser i massor.







Och en och annan jobbrelaterad artikel.




Och sist, men inte minst...



Detta är förresten dagens sanning. Vet att det förekommit vissa överdrifter om djuren i bloggen tidigare, men det här är faktiskt helt råttornas verk. Allt jag gjorde var att ta kort på resultatet. ^^

Det verkar som att Golbat har börjat planera för sitt liv. Fast inkomst och bil. Och gratis pocketbok.

Om ändå Smulan kunde vara lika ambitiös.




Undrar just hur det gick i arbetssökandet.

Ska hon på intervju? Behöver hon representabla kläder? Kan hon kanske börja bidra till hushållskassan? Betala lite hyra kanske?

Har inte vågat fråga henne hur det gått med arbetssökandet dock.
Sist jag kikade in i buren såg det lite uppgivet ut:


Hade ni vågat fråga i det läget?

Kommentarer
Postat av: Ingela

Smulan är smart! Hon VET att hon får städat husrum och mat UTAN att göra något.

Kanske Golbat ska spara ihop till biljett till Disneyland?

Det är ganska dyrt att gå in där. Transport dit kostar ju en del också....

2010-10-21 @ 07:50:26
Postat av: Signe

Åjisses vad jag saknar flickorna när jag får se en så bra bild på henne.... Gah :P Underbart inlägg ^^

2010-10-21 @ 11:31:43
URL: http://miinisiigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0