Fluffgänget bakar!

Som ni kanske har koll på är det kanelbullens dag imorgon, måndag.

Själv har jag vetat om det i en månad. Råttorna, som ju är tjockisar, har inte pratat om annat än det, och möjligen tandborstar...

Så vi bestämde oss för att baka!


Har haft ett litet pep-talk med jästen, då det visade sig att den gick ut i somras...


Funkar det ändå, tror ni?




Sen upptäckte jag något ytterst intressant på sidan av det nyinköpta mjölpaketet...

Som blivande molekylärbiolog får jag klåda. ^^;

Jästbakterier?

Det finns tre grenar inom organismvärlden; Bacteria, Eukaryota och Archaea.

Vi tillhör eukaryota (din mamma är en eukaryot, ja?).

Det gör jästen också. Jästens mamma är också en eukaryot.

Att säga till jästen att jästens mamma är en bakterie gör jästen ledsen.


Som ni kanske gissade utifrån den uppenbara fluffbristen i detta inlägg kommer ännu ett inlägg senare ikväll. ^^


Då får ni reda på om peppningen av jästen funkade.

Kommentarer
Postat av: Signe

HAHAHA underbart. Jag förväntade mig en bild på en råtta "Ska vi ÄTA det där? Bakterier? Eww :(:(:(" så kommer naturskämt 2.0 istället. Gillas :P

2010-10-04 @ 08:43:12
URL: http://miinisiigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0