Nattliga ljud

Jag är ganska nogrann med min sömn.

Exakt 8 timmar innan jag ska upp går jag och lägger mig. (försöker i alla fall)

Sömn är viktigt för mig. Sover jag mindre än 7-8 timmar blir jag illamående dagen efteråt.

Detta, mina kära vänner, är helt klart något jag skulle tänkt på innan jag skaffade djur.


Ni som själva har smågnagare hemma vet vad jag pratar om.


Den ondaste uppfinningen av dem alla; vattenflaskan.
Vem utformar någonting till smått uttråkade, nattaktiva gnagare på det viset?!

Och här kommer det jobbiga.

När lyset släcks i huset och matte drar sig iväg mot sovrummet uppstår ett plötsligt behov hos den lille gnagaren.

Gnagaren blir till synes skittörstig.


Vattenflaskan har aldrig varit så intressant som nu, och det går att hålla på med den i timmar i sträck.

Men vad vi alla tror är ett säkert tecken på värmeslag, överdriven konsumtion av salta pinnar eller helt enkelt en hjärnskada har i själva verket visat sig vara musiklektioner (källa: min råttbur)



Vad gör man åt det här?

Kan man få dem att träna på dagen? Kan man köpa dem en luftgitarr istället? Kan man skaffa dem ett kontrakt och få dem att spela på klubbar under nätterna istället?


Vad hade Steve Irwin gjort i den här situationen?

Kommentarer
Postat av: Mommo

Jag rekommenderar öronproppar, till dig själv alltså. ^^

2010-10-13 @ 18:46:06

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0