Ledighetsansökan

Tidigare idag hittade jag en ledighetsansökan på vardagsrumsbordet.

Den var ganska slarvigt skriven, och någon hade tagit ett par tuggor utav den, men jag kunde se på handstilen (tass-stilen?) att den var Pärs.

Så jag konfronterade Pär.


Det visade sig att Pär läst mitt förra inlägg. Och nu vill han åka till Turkiet. I en luftballong.

Han har sett på tv att de har skitfräcka hattar där.



Jag sa till Pär att han måste fixa pass först. Så där köpte jag mig lite tid.

Men vad gör jag sen då, när han fått tag på pass?
Pär är alldeles för liten för att åka utomlands själv.

Antar att det är ungefär såhär föräldrar känner sig när tonårsdottern plötsligt får för sig att hon måste till Hultsfred med Ronny som hon mötte på bensinstationen förra veckan. ^^; Plötsligt förstår jag precis. Är det det här som kallas vuxenpoäng?



Jag fick förresten reda på tentaresultatet idag. Högsta betyg! ^^ Vilket innebär att jag har rätt till mutan jag mutade mig själv med inför tentan.

Min deal med mig själv var att om jag fick högsta betyg så skulle jag få köpa en Michael Jackson t-shirt som jag dreglat efter hur länge som helst. ^^

Men nu när jag äntligen får det så börjar jag fundera på om jag verkligen borde. De kostar ju ändå drygt 200 kr st de där t-shirtarna... :S

Det återstår att se, helt enkelt. ^^; Får slåss lite med mitt samvete de närmsta dagarna och se vem som vinner.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Va duktig du är! Är så stolt över dig min älskade dotter.

Köp T-shirten det är du värd (jo jag kan sponsra)



Nu vet du hur det känns när dottern får för sig att hon ska ut o resa långt-bort-i-djungeln utan sin mamma....Lås in Pär eller hjälp honom iväg....

2010-10-16 @ 09:47:56
Postat av: Lisa (limajo)

Nämen, lille Pär, du är ju för söt i fezen. Klart du ska få åka till Turkiet. (Tips, till matte, gör en fez åt Pär och placera honom på Turkietkartan).



Klart du ska ha en T-Shirt, det är du väl värd. Såg föresten i Aftonbladet häromdagen att dom hittat någon nytt med Jackson, kommer inte ihåg om det var en låt eller nåt.

2010-10-16 @ 18:04:09

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0