Höst

Nu märks det på riktigt att det är höst ute.


(vy ifrån vårt fönster)

Här i Göteborg har vädrat varit riktigt ruggigt senaste dagarna.

Det börjar bli problem att få tag på fräscht gräs till marsvinen.

Så fort man kommer innanför dörren drar de igång sitt öronbedövande pipande. De kräver gräs. Ni som själva har marsvin vet hur det är, det går inte att ignorera.

Men vi har faktiskt hittat en slänt med riktigt hyggligt gräs på vägen från busshållsplatsen. Det finns bara ett problem...

Den vaktas av blodtörstiga spindlar, stora som handflator.

Sjukt jobbigt.

Har lite utav en spindelfobi, som jag trodde jag botade under min Boliviaresa där jag delade rum med runt ett kilo spindlar i olika färger och former (utan lyse dessutom. Det var en brand på taket ovanpå mitt rum, så elen försvann och ingen hade någon brådska med att fixa den).
Men icke.

---------------------------------------------------

(Sidospår för att visa hur ***** stora krypen faktiskt var där borta)


---------------------------------------------


Men det är när man väl tagit sig förbi spindlarna som man märker på allvar att det är höst.

För vad är väl mer höstigt än sniglar i gräset?



I panik, medan man springer tillbaka till lägenheten, jagad av 15 biffiga spindlar, försöker man skaka av de flesta sniglarna.

Men man är ju inte mer än människa.



Vi har förresten fått en soffsurfarförfrågan från två st från Litauen.

Vidmante och Mantas, heter de.

Problemet är att varken deras förfrågan eller deras profil på couchsurfing.org är särskilt välformulerad. Vi är faktiskt lite osäkra på om de är tjejer, killar eller en av var. Namnen förtäljer ju inte mycket.

Vidmante, har vi kommit fram till, är en tjej. Men Mantas...?

Finns inget skrivet om Mantas nånstans, förutom att han/hon/det vill bo hos oss en helg.

Någon här som är en hejare på Litauiska namn och känner för att reda ut det här? ^^;




Ikväll är det House igen, kl 21 på 4:an! ^^ *glad*

Det var ju inställt förra veckan pga fotboll eller nåt.

Är lite förundrad över hur hela världen kan stanna upp för att titta på vuxna, lite lätt överbetalda män som jagar en liten rund leksak på en gräsmatta. ^^;
Jag känner plötsligt att jag inte alls behöver skämmas för att jag som 21-åring fortfarande spelar Pokémon när jag har tråkigt. :)

Kommentarer
Postat av: Ingela

okej, jag förstår piken.....ska skicka paket snart igen. Men vad vill råttisarna ha? Det är så svårt att skicka mat som dom gillar....

2010-10-23 @ 21:09:21

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0