Bipackssedlar <3

Vi har köpt ett nytt desinfektionsmedel.

Alko-gel svider ju alldeles sanslöst vid kontakt med sår. Lika bra att ha något mildare hemma så att jag också vågar tvätta sår om det skulle behövas.

Hade lite tråkigt och läste bipackssedeln (kallas den så även om den sitter fastklistrad på flaskan?):


Bra att veta. Får inte användas till att hjärntvätta folk.

Det ska jag absolut tänka på nästa gång jag får ett litet sår som når in till hjärnan och bestämmer mig för att försöka tvätta det själv.


Vem är det förresten som skriver bipackssedlar?
Om jag blir världens bästa molekylärbiolog och uppfinner en fantastisk medicin, får jag då skriva bipackssedeln själv om jag väldigt gärna vill?

Om inte annat kan man tycka att om man t.ex. skulle uppfinna ett läkemedel mot all sorts cancer så är man nog i position att ställa några mindre krav...

Jag skulle vilja att min bipackssedel var skriven på vers. Med bieffekterna som en egen bilaga, skrivna som fyndiga limerickar.

--------------------------------------------

Bonusmaterial

Sandra ft. DJ-Eddecooling presenterar:

Bipacks-limerickar!

Jag gav piller åt en i från Flen
Sedan han ramlat ner från en gren
Nu när värken är över
Fler skor han behöver
För han har nu fått två extra ben

Det bodde en pojke i Floda
Som druckit en hink kaustiksoda
Och pillret det gjorde
Precis vad det borde
Och mer, för nu är han en groda



Och det här är alltså vad jag funderar på under kvällarna istället för att göra nytta. :)


Kommentarer
Postat av: Elena

hjärntvätta, jag tror jag avlider i fnissningar :)



Nej men seriöst, vi använder klorhexidin vid tex sårtvätt och som disinfektion vid mindre ingrepp, så att tex använda den vid tvätt inför en hjärnoperation är alltså inte att rekommendera :)

2010-10-21 @ 18:38:53
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Postat av: Ingela

Du ska verkligen passa dig för peritoneala adherenser ^^ (låter som att nån har klickat på olika tangenter och fått ihop "ord")

2010-10-21 @ 21:51:45
Postat av: Signe

Haha såna bipacksedlar vill jag läsa!

2010-10-22 @ 12:31:39
URL: http://miinisiigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0