Råttornas favorit! ^^

Igår kväll var intressant.

Jag gick inte och lade mig på en gång, utan vi släppte ut råttorna i sovrummet en stund först så de fick busa av sig.

I sovrummet har vi en golvlampa.

En helt vanlig golvlampa.

Med en smal, hal metallstång som slutar i ett lamphuvud ca 1,5 meter ovanför marken.

Jag var tyvärr inte närvarande just under incidenten i fråga, men Edvin lär ha fått bevittna något ytterst sjukt.


Smulan, som visade sig vara en naturbegåvning på påldans, lyckades på nåt vis klättra upp för den lodräta metallstången.

Och medan Edvin, som var råttvakt under händelsen, satt och gapade av ren förvåning så kunde Smulan galant ta sig upp på skrivbordet, som är förbjudet område för råttor.


Vad vi mer upptäckte, till min stora glädje, var att jag för tillfället är råttornas favorit-tvåbening.
^^

Men hur hög skrytfaktor det har är jag inte helt säker på. Råttorna är ganska ytliga när de rankar folk på skalan.

Min fördel över Edvin var helt enkelt att jag kunde prata med den skoj-töntiga falsettröst som de tycker så mycket om.

Edvin, som var hes som en gnu, kunde inte göra detta.

De lyssnade följaktligen inte på honom för fem öre.



Och idag kan Edvin inte prata över huvudtaget. Så jag får vara överlägset poppis ett tag till. :)

Seriöst, de blir superglada och sällskapliga när man pratar töntigt med dem. ^^;


Nej, nu har jag suttit vid datorn alldeles för länge och lekt, pysslat och bloggat.



Nu är det nog dags att ta fram skolböckerna och plugga lite till tentan som är nästa onsdag.

Och ikväll är det House igen! ^^

Och postkodmiljonären!! :D De sänder det varje dag i 2 veckor nu. ^^ Fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: ami

Du e grym ju! Haha tack :P

2010-10-26 @ 19:03:23
URL: http://cocoproduction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0