Beundrarbrev

Idag fick vi beundrarbrev hit till Fluffgängets lilla lya.

Adresserat till mig!

(adress stiligt censurerad. ^^)


Jag hann inte mer än att komma innanför dörren innan resten av fluffgänget slängde sig över mig, och vi öppnade paketet...

Plötsligt blottades innehållet.

Det blev helt tyst för en halv sekund, sedan hördes ett öronbedövande jubel från marsvinen:

Persilja!

Beundrarbrevet var helt klart ämnat för de veganska 40 procenten av fluffgänget.



Vilket vi andra givetvis tar på ett vuxet och mycket moget sätt.



Nu ska jag och råttorna äta kanelbulle istället... Och marsvinen får inte smaka. ;)

Marsvinen passar på att tacka min mamma persiljetanten för den fina försändelsen. ^^
(vem annars skickar persilja på posten?)


Nu är vi snart inne på slutspurten av kloningslabben i skolan, förresten!


Men vi klonar inte riktigt så stora saker som får och grejer. :)

Nej.

Det vi klonar är plasmider, små ringar av DNA som används t.ex. när man tillverkar insulin till diabetiker.

Dock är inte våra plasmider fullt häftiga. Det enda våra egentligen gör är att de gör ett gäng bakterier resistenta mot penicillin. Bra, va? :) Precis vad världen behövde.

Men labben har även en baksida; latexskyddshandskar.

Upptäckten av att jag lyckats få en hel spårvagn att lukta latex var kanske inte den bästa idag.


9ä-9

Kommentarer
Postat av: Viktorias dagbok

ååh tack så jätte mycket :)

vad glad jag blir :)

2010-10-06 @ 21:17:35
URL: http://viktoriiaz.blogg.se/
Postat av: Ingela

HUR kan ni tro att det är jag som skickat persiljan?

Hmm, undrar vad man kan hitta på att skicka till råttisarna....



Kanske kan byta lite persilja mot insulin i framtiden...

2010-10-06 @ 22:07:14
Postat av: Onlyerik

Vad tycker du när folk snor andras saker ?

2010-10-07 @ 11:31:07
URL: http://onlyerik.com
Postat av: Malin

haha, vad kul :)

2010-10-08 @ 18:48:09
URL: http://jaagmaalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0