Tvättpirater och snorblobbar

Tänkte vara duktig idag och tvätta.

Bokade tvätt-tiden från kl 17:00 till kl 20:00.

Kommer in i tvättstugan, fullastad med tvätt, och inser att nån morrhoppa just stoppat in sin tvätt i maskinen. ^^;

Står och stirrar en stund på de provocerande kalsongerna som snurrar runt, runt, runt medan mina egna smutsiga sängkläder får ligga på golvet bredvid och titta på.

Nedrigt.


Tvättstugekonflikter är tydligen de vanligaste konflikterna i hyreshus. Och jag förstår varför.

18:30, en och en halv timme senare, kommer jag åt tvättmaskinen. Får boka en tid imorgon också och fortsätta tvätta då, helt enkelt. ^^;

--------------
Irriterad uppdatering:

(när jag sedan kom dit för att hämta tvätten ur torktumlaren hade tvättpiraten slängt ut min blöta tvätt därifrån och lagt in ett nytt lass av sin tvätt istället. Så vi får sova i ett genomblött påslakan inatt... Jag dubbelkollade att jag bokat rätt datum och tid säkert 10 ggr. Studentlägenheter...)
-------------

Å andra sidan fick man ju lite tid att rita medan man väntade.

Ville bara prova att rita lite annorlunda mot vad jag brukar.


Jag har fått en liten fanclub, förresten.

När man går förbi sista kurvan på väg till hållplatsen ser man plötsligt ett skarpt, neongult sken.
Man blir bländad för en liten stund medan det sakta går upp för en;

Det är dem.

De är här.

Idag också.


Dagisbarn.

30-40 st, alla iklädda reflexvästar. Och deras klämkäcka ledare.

Det är nästan som att de väntar in mig. De är alltid där. Och vi ska alltid med samma buss.



Jag behöver aldrig mer oroa mig för att jag inte fått min dagliga dos av läskiga baciller, snorblobbar och spontana avgrundsvrål. Det sköter min fanclub så bra så. :)


Kommentarer
Postat av: Lisa (limajo)

Grr, säger jag bara, jag skulle väntat till personen kom och ... folk är ju hur fräcka som helst.

Jag tillhör också din fanclub, vilka underbara teckningar och rolig blogg. Det här förgyller min dag. När jag kommer hem från jobbet och startar datorn är det Fluffgänget som jag först kollar in.

Tack för att du delar med dig Sandra.

2010-10-14 @ 19:11:59
Postat av: en värmlands tjej

hahaha vikken rolig bild du hade där :D mä små barna xD

2010-10-14 @ 19:33:12
URL: http://mybloggnotyours.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Visst är det rart med små barn ... :) Kram

2010-10-14 @ 20:05:07
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Fluffgänget-Sandra

Ingrid: Haha. :D Barn är okej i små koncentrationer. Men varför folk frivilligt samlar ihop dem i grupper på 30-40 st övergår mitt förstånd. ^^; Ni får ha det så bra i London! Kram



Lisa: vi lämnade faktiskt en liten arg lapp i tvättstugan. ^^ Dock, att döma av svaret vi fick, så var det nog två olika personer som jäklades med oss oberoende av varandra. Skönt ändå att veta att det inte var en enda person gjorde sig en sån ansträngning för att erövra vår stackars tvättid. :)



Vad kul att du gillar bloggen och följer den så pass flitigt! :D Skickar en fluff-kram från oss alla. ^^



Äsch, kram på alla er andra läsare också! ^^

2010-10-14 @ 22:05:46
URL: http://fluffganget.blogg.se/
Postat av: Signe

haha kan säga att efter en söndag lunch på jobbet är jag inte vidare förtjust i stora skaror barn jag heller. Det är alla åldrar och de skriker, och deras föräldrar har en hel veckas irritationer att ta ut på någon (servitriser ska väl inte behöva så många hjärtliga leenden) och de oooorkar bara inte laga mat hemma och dessutom är det ju tradition att äta ute söndag lunch. Jag säger bara fy helvete vad fullt det är i restaurangen och bakre delen är så högljudd för det är där vi har plats för barnvagnar.



Så, jag förstår din frustration över busshållsplats-fansen :P

2010-10-15 @ 00:00:10
URL: http://miinisiigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0