Sanningens ögonblick

Nu ligger spänningen och förväntningen tjock i luften.

Nästan lika tjock som innehållet i kastrullen som ni skulle gissa på häromdagen.

Det är nämligen nu, i detta sanningens ögonblick som ni ska få veta vad sjutton det var förnåt.


Råttorna har också spekulerat kring innehållet, men inte kommit fram till något.



Golbat trodde att det kanske var böckling. Inte för att hon har en aning om hur böckling ser ut eller vad det är, utan för att det låter som att det skulle kunna se ut sådär.

Men någon böckling är det alltså inte.


Det är faktiskt sådär som vanlig bearnaisesås ser ut! ^^


Om man får den att skära sig. Ordentligt.


Upphovsrättsägaren till såsen önskar dock vara anonym. :)

Kanske lika bra. Annars riskerar vi nog en nödutryckning av den där arga kocken på tv.



Så då var det mysteriet löst. :)


Nu är det läggdags för mig.

Tidigt i övermorgon bitti åker vi tillbaka till Göteborg, så imorgon ska jag masa mig upp ur sängen tidigt för att hinna packa allt, tänkte jag.

Tills vi ses igen kan ni åter studera bearnaisesåsen.


Nu behöver ni alltså inte själva ta reda på hur bearnaisesås ser ut om den skär sig.

Det har vi på fluffgänget redan tagit reda på åt er! ^^

Vilken tur ni har som läser den här bloggen. :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag hade i alla fall rätt att det såg fett ut :)

Då har jag fått bekräftat att det inte är bäst i alla lägen att laga allt själv när det finns goda såser att köpa färdiga.

2010-08-21 @ 18:43:51

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0