Angående biologer

Om jag berättar för dig att jag vill bli biolog, vad tänker du då?



Och om jag sedan berättar att det är molekylärbiologi det handlar om, vad tänker du då?



Det är rätt intressant med folks uppfattningar.

Våran första lägenhet i Göteborg fick vi delvis pga att jag skulle utbilda mig till biolog.

"Biologer brukar vara bra människor".

Hade vi fått den även om jag hade gått molekylärbiologi redan då?



Jag tror att molekylärbiologer har lite dåligt rykte bland djur- och naturälskare. Det genmodifieras och testas läkemedel på djur, vilket självklart inte är populärt.

Jag vet att det går att forska utan djurförsök. Vilket jag också kommer att göra.


Jag ger mig in i det här för att jag är intresserad.
Jag vill förstå hur olika sjukdomar hänger ihop med varandra, DNA, proteiner, bakterier och virus och hur man kan utnyttja det för att bota dem.

Det ska bli jättekul att byta program till hösten. :)

Kommentarer
Postat av: Signe

HAHA underbart inlägg ^^ Och en av nackdelarna med mig är att jag är så gediget intresserad av både det där sociala med människor, och molekylärbiologi, DNA n shit, och jag kan verkligen bli tveksam på vad jag borde göra bara jag hör något om det ena eller det andra :P

2010-08-02 @ 22:39:30
URL: http://miinisiigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0