Fluff vs. Sandra, 1-0

Hemma hos mamma, alldeles innan vi åkte till Göteborg, tänkte vi försöka rakpermanenta min lugg.

Min personliga rådgivare och livscoach ställde sig... tveksam till om det verkligen skulle funka:




Men jag tyckte det kunde vara värt ett försök.

Det är inte lätt att ha ett kilo ostyrigt fluff hängandes i ansiktet hela dagarna.


Men det gick inte.

Trots att jag hade permanentvätskan i längre än den rekommenderade tiden.

Det var jätteplatt, ända tills jag duschade för första gången efter permanenten.

Det går inte att besegra mitt fluff, helt enkelt.



Fast jag undrar ändå...

Alla de här afroamerikanska kvinnorna man ser på Oprah Winfrey show, som har spikrakt hår... Hur gör de?

Har de något superduperhemligt permanentmedel i USA som vi här i Sverige helt enkelt inte får ta del utav?

Eller varför lyckas de, men inte jag?



Man kanske skulle ta anställning hos de där äff bi aj och luska lite...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag har samma problem, rekommenderar en plattång + något grejs som gör att håret håller sig rakt. Fungerar bra på mig i alla fall. När det gäller afroamerikaner så tror jag att hela högen har peruker.

2010-08-24 @ 21:54:13

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0