Marsvinen har en leksak

Vi fick en leksak till marsvinen utav killen vi hyrde vår andrahandslägenhet utav förut.

Vi kom snabbt fram till att det var en papegojleksak och tänkte att marsvinen inte kunde ha något nöje utav den. Så i början hängde vi inte ens upp den.

Ett tag senare bestämde vi oss för att prova, och häpnade när Pär faktiskt lekte med den då och då.

Och nu, sedan Snöff också började leka med den, har den blivit värsta inneprylen.

Även om jag inte lyckades få en bild på Snöff när han leker med den (så fort han hör min kamera ställa in fokus så rycker han till och kurrar...), så får ni ta mitt ord på att den där lilla pinglan går varm om dagarna.

Och nätterna....

Vaknade ett par gånger i natt. En utav gångerna hörde jag tydligt att någon var uppe och plingade.

Himla tur att vi inte sover i samma rum som marsvinen, vi hade ju fått hjärnskador.


I början hade jag en idé om att man skulle kunna lära marsvinen att plinga i leksaken när de ville ha mat, eller ärtplattor.


...jag är ju dummare än jag ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0