Nackdelen med tätbygden

Jag har ett problem.

I vårat badrum finns ett fönster.

Ett vansinnigt stort fönster.

Utanför fönstret finns ett hyreshus med ca 40 lägenheter, samtliga med 3 stora fönster som vetter mot vårat badrum.

Som tur är finns det persienner.

Dessa persienner drar jag konsekvent ned.

Samma persienner drar Edvin konsekvent upp, för han vill ha "utsikt när han tvättar händerna".


...Förstår ni vart jag vill komma?


Om man någon gång har bråttom, eller inte tänker sig för ordentligt, kan den där utsikten av misstag bli kvar när man satt sig.


Och allra värst är det på kvällarna, när det är mörkt ute och man har lampan tänd inomhus.


Jag oroar mig över grannarna.

Där det finns 40 hyreslägenheter måste det finnas någon som vill jävlas.




Vem konstruerar hus såhär?!
Varför skulle jag vilja ha ett fönster à la Louvren i mitt badrum?
Och hur tänkte de när de byggde 40 lägenheter till alldeles utanför?

Nej...

När jag blir stor ska jag bo i en liten koja i skogen, som min gamla, gamla mormor. :)  (Hej mommo!)

Kommentarer
Postat av: Mommo

ÄBB, roligt att du börjar förstå varför jag bor i skogen. Helt ogenerat läge kallas det för. :D

2010-08-26 @ 20:11:23

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0