Det första halvfärdiga albumet

Visste ni att det släpps ett nytt Michael Jackson-album i år?



I november ska det komma ut, sägs det.

Med halvfärdiga låtar som aldrig hann fulländas utav perfektionisten Michael.
Hade han velat det?



Drar paralleller till när jag själv sitter och nålfiltar på något knappt halvfärdigt.

Edvin sitter tyst en stund bredvid och funderar.

Efter en stund säger han något i stil med:


...det är aldrig en fisk. ^^;

Det är bara grymt svårt att se vad det föreställer förrän efter ett tag.


Om jag var känd och plötsligt försvann och lämnade efter mig en hel garderob med vad som antas vara halvfärdiga fiskar, hade jag då velat att världen skulle få ta del av detta?




Nu försöker jag inte jämställa Michaels låtar med halvfärdig fisk... ^^;
Men han ville aldrig att något skulle släppas förrän det var absolut perfekt.



Det spelar tyvärr ingen roll vad Michael hade velat.

Det finns hur mycket pengar som helst att tjäna på tidigare osläppta låtar.

Efterfrågan är enorm.

Och jag själv kommer självklart att köpa albumet...
Jag vill ju helst höra varenda låt han har gjort, färdig eller inte.



Jag har väldigt blandade känslor inför det här nya albumet...

Men det är inget att göra åt. Man får se det positiva.

En del av pengarna klarar sig ju i alla fall förbi alla stora företag och hamnar hos familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0