Rim, men ingen rason

Det var faktiskt, trot eller ej, nån som konsulterade Smulans rimstuga ikväll! Den utannonserades i förra inlägget och i komentarerna fans en förfrågan.

Sandra ligger och nästan sover, så det är Edvin som sitter vid knapparna med Smulan på en direktlinje. Hon är eld och lågor och har kommit på jättemånga och, enligt henne, geniala rim på en plåtburk för O'boy-pulver.

Hon såg att det var råttmormor och .. hmm.. råtturmodern(?) som komenterat. Första rimmet löd:

Om din mor vill ta en slurk
göm det för tanten i denna burk


Detta följdes tätt av:

Väger du över 500 g
Och om du inte är en surk
Kan du nu hälla brunt damm
Ner i skramlig liten burk


Samt:

Lådan som du snart får se
Den är köpt på ÖoB


Idén till den sista kan man använda nästan vad man än ger bort med rimmet:

Använd den på valfritt vis
Lidl hade extrapris!


Skulle jag lista alla dummheter här skulle jag få sitta till nån gång i mellandagarna.

Jag har lagt ifrån mig luren, men Smulan verkar inte ha märkt något och babblar vidare fasst jag inte sagt något på 40 minuter. Jag tänkte att jag kunde få försöka rimma lite jag också. Julklappsrimmen är ju en av de roligaste jultraditioner vi har :)

Så här är ett förslag från mig:

Drick den varm, drick den kall
Skydda varan med metall


Det var allt för mig. Sandra har börjat brumma lite och om jag går och lägger mig nu bör jag vakna lagom för att ta tellefonen och kunna svara när Smulan saktar in och undrar om jag är kvar.

Hoppas att ni som läser detta har en trevlig julmorgon:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0