Edvins nya kompis och lucka 14

Hej på er! :)

Nu är jag tillbaka vid spakarna igen, som sagt.

Men till er som redan saknar Edvins gudomliga närvaro här i bloggen kan jag säga: var lugna. ^^ Jag har redan nyheter om honom...


Igår när Edvin kom hem hade han en kompis med sig.

En ny kompis.

"Den följde efter mig hem, får jag behålla den?"


Det är en jättestor flaska.


Ni som nu inte riktigt känner Edvin sitter och funderar på vad Edvin ska med en jättestor flaska till.

Ni som känner Edvin vet att det nu är kört; vi kommer bli vräkta.


Edvin tycker om att blåsa i flaskor så att det låter.

Ju större flaska, desto bättre.

Vi ser fram emot en nominering till "årets granne 2010".





Detta är inte det enda smått jobbiga som hänt. Igår hittade jag en liten fläck på min ryggsäck.

En liten, brun fläck... Och jag visste att den inte var min.

Detta har jag grubblat på under dagen idag, och svaret fick jag ju när jag öppnade adventskalendern...


Julpysslande råttor.

(Påkommet en halvtimme efter postat inlägg: haha, det är ju en pepparkakssmula! :D Fattar ni? Fattar ni?)

Det verkar inte bättre än att *nån* bakat pepparkakor på min älskade ryggsäck... med vad jag bara kan anta är mycket bristfällig handhygien.

Provocerande.


Men jag får det inte att gå ihop...
Det saknas 15 dl mjöl och ett smörpaket sedan igår. Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker väl inte att degen ser riktigt så stor ut..?

Jag bara bävar inför vart dessa ingredienser kan ha tagit vägen...

Vi måste sätta hänglås på råttburen. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kan tänka mig att någon just blev väldigt lycklig :-)

2010-12-15 @ 23:40:46
Postat av: Anonym

Pepparkakor är så juligt. :P Brukar du baka med några annorlunda formar ibland?

2010-12-17 @ 01:53:16
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0