Blixthalka och lucka 16

Jag ska köpa mig ett par broddar.

Jag kom inte iväg till skolan idag. Det har regnat inatt.

Jag var för tidigt ute, så det var inte sandat. Mina skor är lämpligt nog helt platta undertill. Och det blåste rejält.


När jag halkat och slagit mig 3 gånger, varav en i bakhuvudet, gav jag upp och gick hem igen. ^^;
Hade ändå bara en föreläsning idag, och jag hade förvärvat en redig huvudvärk.

Klant-Sandra.

Smulan har också varit hemma hela dagen idag. Hon hade ingen föreläsning idag, sa hon.
Men hon var noga att poängtera att om hon hade haft det hade hon klarat resan till skolan galant.

Hon hade inte halkat i alla fall.

Inbyggda broddar.

Hon har blixtsnabbt intagit ovanstående pose så fort hon upptäckt att jag tittat på henne idag.

Kaxigt. Jag ska också skaffa broddar.


Kalenderdags! :)



Jaha ja.

Kan det vara så att Pär vände ryggen till en sekund medan han gjorde den där kalendern?

Bilden idag ser jag inte som något annat än ännu ett steg i råttornas senaste kampanj, "Låtossvaramedochpyntagranen!"-kampanjen.


(Det är inte nån av våra råttor, sluta fundera. ^^ Bildkälla hittar ni här.)

De tar hur som helst väldigt seriöst på just det här...

De har faktiskt lämnat in ett varsitt CV för att styrka sin kompetens.




Ja... vad tror ni?

...det där under utbildning är ju ren lögn.

Jag får nog ta och titta lite närmare på det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0