Lennon och lucka 8

Idag är det exakt 30 år sedan en av vår tids mest omtyckta artister, John Lennon, skjöts.


(bildkällor: här, här, här och Michael Jacksons musikvideo till "man in the mirror")


Tiden går fort, va?

Har jag några läsare som minns vad de gjorde när de fick höra om det?

Jag var ju inte riktigt med när det hände, men jag vet att jag aldrig kommer glömma när jag fick reda på att Michael Jackson dött.


John Lennon-tema blir det även i Pärs adventskalender idag.

Pär hade minsann koll på sina datum när han tillverkade den!

För vad passar väl bättre i dagens lucka än John Lennons julsång, So this is christmas?

Eller Happy christmas.

Eller War is over.

Eller vad du nu vill kalla den.

En klar favorit i julspellistan hos mig åtminstone. ^^



I morse när jag städade åt marsvinen tänkte jag visa mig duktig och prata lite med dem.


Ni vet, på marsvinsspråket.

Med pipanden och sånt.


Sagt och gjort.
Men jag fick ett mycket kyligt bemötande av Snöff.

Mycket kyligt.

Vad sade jag egentligen?


Jag lär nog aldrig riktigt få veta. Snöff pratar nämligen inte med mig längre.

Jag måste införskaffa en parlör.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Oj... har det gått såååå lång tid sedan dess!!! Men jag vet vad jag gjorde... jag satt på tågstationen i Uppsala och läste om det på löpsedeln. Minnet finns kvar.

2010-12-09 @ 08:21:15
URL: http://www.ingridskallare.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0