Kändis-Edvin

Är nyss hemkommen ifrån en avskedsfest.
Daniel, en kompis till mig och Edvin, åker till Asien och blir borta i ett år.

På tal om att bli borta i ett år så vinkade vi av Signe på stationen i morse.

Så nu står Signes rum här i Sverige tomt:




Igår lovade jag visst några semesterbilder ifrån Tallinn! (jag har fortfarande inte psykiskt kommit över att det stavas med två n. Jag kommer att behöva psykologhjälp.)

Här är en bild över staden ifrån en utav de två utsiktsplatserna vi var upp på:



Det var en mysig stad.

Med lite kontraster.

Fallfärdiga kråkslott stod alldeles bredvid moderna glashus med miljoner vinklar och vrår.
Vissa hus var till och med både och.
De hade liksom byggt moderna tillbyggnader på riktigt gamla och slitna hus.

Och så fanns det en medeltida ringmur runt gamla staden.
Som i Visby ungefär.



Edvin "Eddecooling" Wedin lyckades också med konststycket att bli lokalkändis i Tallinn över en natt.
Han sjöng karaoke på båten dit.
Tre gånger.
Dagen därpå kände inte mindre än sex personer igen honom då vi strosade omkring i Tallinn.

Detta plötsliga kändisskap medförde givetvis uppmärksamhet ifrån det motsatta könet...

Så Edvin fixade en dejt:



Ett riktigt kap.

Hon såg inte ut att vara en dag över 120.


^^


På vägen tillbaka sjöngs det ännu en låt. En rörande duett, "Rosen", med Tomas ifrån Umeå som råkade sitta bredvid oss i baren.

Vi väntar spänt på att Eddecoolings första cd kommer ut i butikerna, lagom till julhandeln.




Vill passa på att önska både Signe och Daniel lycka till och en trevlig resa. ^^


Och så vill både jag och Edvin passa på att tacka mor och Allan för den trevliga kryssningen till Tallinn och all god mat! :)

Kommentarer
Postat av: Signe

aaaaawwwwwww gulle <3 Haha, det här inlägget fick mig att både skratta och gråta faktiskt :P första tårarna sen jag åkte hemifrån i torsdags. Vilket nog beskriver rätt bra vilken tur jag haft med att hitta en bra familj... :)

2010-08-01 @ 10:47:30
URL: http://miinisiigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0