När matte är borta dansar råttorna på... sängen? Och i strumplådan?

Idag skulle råttornas bur storstädas.

Jag råttsäkrade sovrummet. Plockade bort allt från golvet, slängde in lite mat och några små kartonger så de skulle ha något att göra och ställde allt av värde uppe på sängen eller på höga kartonger.
För dit når de ju inte.




Jag hittade Smulan studsandes i sängen och Golbat hade klättrat upp för 3 kartonger/lådor och lagt sig bland Edvins kläder och sov.
Sedan när kommer de upp dit?! Det har de aldrig gjort förut.

Vi har mycket att tvätta imorgon. :P

Smulan är jättetrött nu. Hon hade kungligt roligt när hon var ute och på golvet tidigare idag. Hon testade allt möjligt, tills hon kom på något som hon inte fick göra (hoppa ner i flyttkartonger till exempel) och gjorde sedan uteslutande detta i en kvart framöver.
När jag lyfte ned henne efter en lyckad attack galopperade hon runt i små ärevarv på golvet. ^^,
Jobbig råtta.


Edvin kommer hem ikväll förresten, så nu får jag hjälp med att tvångsmata Jammy igen.
Tur.
Jag skulle behöva minst tre händer för att få i honom det jag ska.
Jammy måste ju äta om han ska bli stark så vi kan åka hem till Dalarna snart igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0