Sandras guide till marsvinsmatning

Sådär! Då har Jammy fått sin sista matning för kvällen.

Nu när jag blivit expert inom ämnet tänkte jag dela med mig utav kunskapen i en ambitiös "klockan-två-en-fredagsnatt"-guide!

1. Fyll näringsrik marsvinsanpassad mat ifrån veterinären i en liten spruta.



Hur vet man då vad som är näringsrik marsvinsanpassad mat ifrån veterinären?
Den ska uppfylla följande kriterier:

* Den ska vara alldeles för dyr i förhållande till vad du egentligen får. För att kontrollera detta kan du t.ex. låta din plånbok nosa på den. Börjar plånboken vrida sig i kramper kan du vara på rätt spår.

* Marsvin ryser när de ser den.

* Anna Anka


Se upp!
Det är lätt att förväxla näringsrik marsvinsanpassad mat ifrån veterinären med denna produkt då den uppfyller samtliga kriterier. Var vaksam på detta.

(Jag vet fortfarande inte säkert hur man uppfyller Anna Anka-kriteriet.)

2. Hitta ett marsvin



OBS!
Om föremålet morrar/ryter/slåss/äter upp din mormor är det sannolikt inte ett marsvin. Leta upp en ny.


3. Brotta ner marsvinet i fråga

Svårare än det låter då alla marsvin lär sig sumobrottning i unga år, och är mycket aggressiva när det kommer till att försvara pajhålet.




4. Mata!

Nu kommer den krångliga biten.



För varje spruta du får in i marsvinets mun kommer marsvinet att dregla ut två.
Jag vet inte hur detta går till.
Det bryter mot den vanliga fysikens lagar och kommer icke att tas upp här.


Då så! Då var du färdigutbildad, och härifrån är det bara att önska dig lycka till! :)



(OBS! Marsvinet på bilderna vill vara anonymt men har skriftligen tillåtit att bilderna används i utbildningssyfte.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0