Handduksdagen!

Är du en av dem som blivit frälst utav Boken med stort B?

Som har tagit lärdom utav denna heliga skrift och funnit svaret på livet, universum och allting?



Jag pratar om Liftarens guide till galaxen, och inget annat.

Idag är det nämligen "Towel day", eller Handduksdagen, över hela världen.
Denna högtid firas sedan 2001 för att hedra Douglas Adams, författaren till dessa böcker, som gick bort för exakt 9 år och 2 veckor sedan.
Under denna dag bör man bära med sig sin handduk hela dagen.

Varför just en handduk, undrar kanske vissa. Länken nedan är speciellt framtagen enbart för er! Ta för er.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Towel_Day


Vi här på Fluffgänget älskar Douglas Adams (åtminstone jag, och jag har makten att tvinga på mina djur samma åsikt), och skulle därför göra ett försök att hylla honom med några trevliga handduksbilder!

Såhär gick det:



Den officiella bilden
(läs: den enda bild där Golbat satt stilla nog för att fastna på bild).

Det vita på axeln är en av mina favorithanddukar, och det bruna på axeln är en råtta.
Dansbandsleendet i mitten är jag.
Klaga inte.
Golbat vet inte hur man väljer ut bilder.


Efter denna enda skarpa bild blev Golbat trött.





I ett sista försök till en bra bild gav jag Golbat en egen liten handduk...






...som hon genast snöt sig i.



Golbat förstår helt enkelt inte allvaret i den här dagen.
Kanske för att hon inte läst böckerna, kanske för att hon är råtta.


Apropå något helt annat!

Har ni lite tid över ikväll kan ni ju kika in på Ingrids källare.
Ingrid är min svärmor i egen hög person! Hon har ett eget företag och sysslar med massage och hantverk i olika former. Och rejäla spikmattor, för er som vågar. :)
Där hittar ni även lite nålfiltat som jag knåpat ihop och snygga tenntrådssmycken som min mormor tillverkar.


Trevlig handduksdag på er!

Kommentarer
Postat av: Signe

Aaw, underbara bilder ^^

2010-05-25 @ 21:18:58
URL: http://miinisiigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0