Tjock-Smulan

Godkväll!

Har inte blivit mycket bloggande idag, vilket förmodligen kommer att upprepas fram till måndag då jag har tenta.
Jag försökte skaffa vikarie, men Golbat stavar verkligen som en kratta.

Vi vägde råttorna idag! Edvin säger alltid att Golbat är tjock... Men så var icke fallet! :D Golbat, på sina 95 gram, blev slagen utav tungviktaren Smulan, 115 gram! ^^
Smulan, som nu går under namnet tjock-Smulan, vill inte kommentera händelsen.


...fast... det är ju taskigt att säga att någon är tjock. Mulliga råttor är charmiga! Jag säger bara att om Golbat vägde 500 kg skulle Smulan väga 100 kg mer än Golbat. ^^


Dagens "nejdå, du väckte oss inte":
Farmor ringer kl 10 imorse och säger att de är här nu. De skulle komma på besök till helgen, sa de. Mina helger börjar oftast på lördagar. Jag fick bråttom.

Dagens "...vänta, va?!":
En luftballong landade utanför vårat fönster idag.

Lite chockad blev man. Jag såg den inte komma, utan märkte den först när den svävade i fönsterhöjd.

Jag har 9 läsare! xD *seger!*
Har nog Signe, Edvins syster, att tacka för det. Såg att hon länkat till oss. ^^ Tack!

Kommentarer
Postat av: Signe

Är Golbat pojke? För i så fall ska Smulan väga mer såvida båda är normalviktiga :P

Haha, härligt att länken gjorde något, kan ju tipsa om bloggtrafik.se om du vill ha mer besök, även om de flesta som bloggtrafikar bara bläddrar igenom massa bloggar för sin egen skull så ger det siffran iaf :P

2010-05-14 @ 11:18:58
URL: http://miinisiigne.blogg.se/
Postat av: Signe

bloggtrafik.nu till och med

2010-05-14 @ 11:19:09
URL: http://miinisiigne.blogg.se/
Postat av: Die bloggmeister

Golbat är tjej hon också. :) De är systrar, till och med.

Jag tror att det är hanråttor som blir större. Därför är vi glada att vi har flickor, tycker de växer som ogräs ändå. ^^;

Ska kolla in den sidan efter allt plugg. Tills vidare tror jag att jag ska informera min sida av råttsläkten också, kanske finns läsare där med. ^^

2010-05-14 @ 11:27:34
URL: http://fluffgänget.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Häftigt med luftballongen :)))

Ni har en läsare till... mig :)

2010-05-14 @ 12:59:06
Postat av: Signe

Å, nu kollade jag hit igen och såg att du svarat.. :P Det är behändigare om du svarar på kommentarer genom att kommentera min blogg, annars ser jag inte att du svarat :)

2010-05-15 @ 14:46:27
URL: http://miinisiigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0