Studieteknik

Hej på er!

Det blev visst bloggat idag ändå.

Håller på och pluggar efter ett mönster som de föreslog på föreläsningen i studieteknik; man läser i boken i 30-40 minuter, sen tar man 5-10 minuters paus och gör något helt annat.
Sen, innan man börjar läsa igen, så kollar man snabbt igenom allt man läste förra perioden och repeterar det.

Tror det funkar rätt bra. Har bra koll på allt jag läst hittills idag.
Håller just nu på med kapitlet om proteintransport.

Och vad har jag då gjort i pauserna?

Jo, det mest avkopplande jag kunde komma på.

Ritat.


Och innan ni säger "jamen det där var ju lite häftigt"; jag fuskade.

Är ni helt goa eller, jag har inte tid att rita allt det där för hand. ^^;



Såhär ser bilden ut från början:


Bara en skiss.

Resten är fixat på datorn.


Annars hade det tagit lång tid ju.

Nu tog det, beräknat efter att den tog 3 pauser att göra, ca 15 - 30 minuter.



Nej, nu är paustiden slut igen, och det är dags att plugga vidare.

Vi ses imorgon efter tentan! :)

Kommentarer
Postat av: Mommo

Jag håller alla tummar och stortår för att tentan ska gå bra. Ps. såg du "Pensionärsjävlar" på Tv5 kl22.00 igår? Jag fick några tips ^^ Kramisar

2010-11-02 @ 19:05:41
Postat av: emelie

skojig blogg ^^

2010-11-02 @ 19:28:19
URL: http://checkemelie.blogg.se/
Postat av: Lisa

Lycka till på tentan.

Jag byter gärna min gamla tandborste mot en liten råttnospuss. Dom är för söta dina lurviga små vänner.

kram

2010-11-02 @ 20:24:35
Postat av: Ingela

Du vet att jag håller mina "guldtummar" för dig. Dom har hjälpt dig förut...

Gillar råttisarna eltandborste? Dom kan få en gammal sån mot en puss...

2010-11-02 @ 21:21:57
Postat av: Ingrid

Jag håller också alla mina tummar för dig i morgon. Stort lycka till !!! Kram

2010-11-02 @ 22:08:36
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Lovisa

Supersöt blogg! :)

2010-11-03 @ 19:55:41
URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/
Postat av: nadia

Jag har min egen studieteknik.. Jag kollar alla hemsidor jag brukar titta innan jag sätter mig och pluggar. Då gör det att jag inte dras till datorn undeer tiden jag behöver läsa. Sen sätter jag upp ett mål, typ att jag ska ha läst si eller så många sidor, och när jag gjort det så får jag ta dator pause. Alltså att jag i ca 30 min får göra vad jag vill :) Vilket brukar betyda titta bloggar, blogga och kolla Ab. Sen får man vara stenhård på dom reglerna man har satt upp. I alla fall om man som jag pluggar på distans.

2010-11-03 @ 20:45:37
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0