Råttorna skaffar lyxvilla

Idag är en glad dag hos Fluffgänget!

Råttmormor (min mamma) har fixat en tidig julklapp! En voljär! En sån där stor bur som man har fåglar i.

Råttorna har länge önskat sig en större bur. Den de har nu är i minsta laget, trots att det är en tvåvåningsbur.

Vi får hem den imorgon. :) Hon som äger den var hur gullig som helst och kunde köra ut den till oss.
Vi har nämligen ingen bil i Göteborg.

------------------------
Sidospår och bonusfakta:

Jag är en loser, baby. Jag har inget körkort. ^^


Men det är banne mig ingen idé att skynda sig med körkort heller om man är fattig student som ändå ska åka spårvagn de närmsta fem åren tills jag fått min mastersexamen. ^^ Dyrt och onödigt för en student att ta bilen i Göteborg...
(Speciellt när Västtrafik är så "bra". Höh. ^^; )
------------------------


Vi berättade för råttorna om deras nya bur idag. :)

De var kanske lite svårflörtade i början...




Visste inte riktigt vad jag skulle komma på för att imponera på dem.

Men jag tror att jag kanske lyckades till slut.


Gäller att veta vad som är viktigt i en råttas liv. :)

Dessutom kommer deras nedskräpningsradie utanför buren att ökas avsevärt då de kommer högre upp! ^^ Lättare att slunga iväg grejer långt utanför buren då.

Detta avgjorde saken för råttorna.

De älskar redan sin nya bur. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0