Råttflytt, Harry Potter och Twilight

Godkväll på er alla bloggläsare! :)

Hade egentligen inte tänkt blogga mer idag. Har tenta på måndag och är mitt uppe i sista-minuten-panik-pluggandet.

Men här kommer ett snabbt inlägg ändå! ^^

-----------------------------------------------

Innan vi såg nya Pott-Harry-filmen på bio så lånade vi ju hem en tidigare för att uppdatera oss lite
.

Ni som hängt med ett tag vet att åtminstone en gnagare här i lägenheten har en tendens att lätt inspireras av sånt vi ser på tv (filmer, kronprinsessans bröllop, etc).

Så när jag vände mig om efter filmen för att diskutera foto och manus med fluffgängets egen lilla filmkritiker (vem försöker jag lura? han kritiserar inte filmer... han sväljer allt med hull och hår) så möttes jag utav följande:

Löjligt.

Ibland undrar jag var han får alla kostymer ifrån...

Hittade Snöffs pass häromdagen.

Det mesta var utsuddat, men jag tror att jag kunde uttyda att han egentligen är italienare, heter Gaspacho och har en tjugoårig bakgrund som skräddare på Armani...(?)

Eller så är han peruan.

Det var rätt svårt att tyda.



Har nästan återhämtat mig efter gårdagens bio förresten!

Fick andnöd inne på bion när jag insåg att en hel generation tonårsflickor gått åt pipan.

Det pratades i Harry Potter-filmen om tre bröder som var ute och gick i skymningen, "twilight" på engelska.

En liten fjortistjej i stolen bakom oss börjar studsa på stället och utbrister förtjust: "twilight! twilight! twilight!"

Twilight-fanatiker, jag hoppas ni förstår att ni alla är omyndigförklarade tills ni släpper det där. :)
Vampyrer glittrar inte i solljus.
Och Universal är inte ett gäng härmapor som dessutom förolämpar alla twilight-fans genom att ha så himla osexiga varulvar i sina varulvsfilmer. ^^;

(Monsterlänken ovan går till ett underhållande brev till Universal. Läs det ^^)



Inatt ska råttorna sova första natten i nya buren förresten! :)
Än så länge har de bara varit där på dagtid, för de känner sig fortfarande inte helt hemma där.
Håll tummarna för att de gillar det!

Vi har hängt upp biohatten i buren också. Jättemysigt! ^^


*sniff* de har flyttat hemifrån. ^^ De har vuxit upp så fort!



...nu sitter Edvin bredvid och gnäller. Han vill att jag ska sluta blogga så vi får sova nån gång... :P
Lika bra. Upp tidigt och plugga imorrn igen ^^;

Godnatt!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0