Råttornas första natt i Fort Smulbat

Tenta imorgon, så jag tänkte jag skulle få bloggandet klart nu på förmiddagen redan. :)

Ikväll kommer jag ha tentaångest som en liten gnu, så då blir det nog inte tal om nån blogg... :P

Nu har råttorna sovit sin första natt i den nya buren!

Det verkar faktiskt ha gått ganska bra. :)

Fast de har nog inte sovit hela natten.
Nån har haft röjarparty i toaletten
, så allt innehåll ligger utspritt på burgolvet.

Kan tänka mig att det är lite svårt att sova första natten i en helt ny bur.

De ligger och sover nu dock. :) Sitter i soffan bredvid och kikar på dem.
Typiskt ungdomar att vända på dygnet på helgerna sådär.

Tänkte hur som helst att ni kunde få gå på visning i deras nya bur! :)


Såhär ser den ut:

(Ja, vi har stökigt, men kom igen! Det är tentavecka. ^^; )

Det sitter även en pinne tvärs över buren i taket, men den syns inte på bilden. Vi tänkte hänga lite tjockare rep i den och se om de vill klättra.

Det enda som saknas nu är lite större horisontella ytor.

Vi skulle vilja bygga om den till lite utav ett tvåvåningshus. Alltså sätta en stor bräda eller nåt i mitten av buren så de får lite större ytor att sitta/springa på.

De gillar nämligen inte att vara nere på golvet, den stora ytan till trots...
Råttornas princip lyder; ju högre upp desto bättre. Vilket resulterat i att de båda ligger och trängs på en pytteliten grön plastplattform. :P

Har ni något förslag på vart man kan hitta nån stor horisontell yta i Göteborg så släng in en kommentar. ^^ Helst inte i trä då råttorna har lite svårt att hålla tätt... :P Plast vore kanon.

Vi har funderat på en vanlig bricka, som man lägger upp kakor och sånt på, men de är ju alldeles för små... Helst ska de vara kring... 70 x 40 cm kanske?

Buren lär vara 70 x 70. Men de måste ju ha plats att ta sig upp på plattformen också. :)



Nej, nu ska jag åter ägna mig åt min prokaryota cellbiologi.

Älskade bakterier...

(Bilden föreställer ett gäng bakterier vid namn Macrococcus Carouselicus och är faktiskt tagen med min mobilkamera. ^^ Har jag bra zoom, eller? ;) )

Hörs imorgon efter tentan! :) Håll tummarna för mig!

Kommentarer
Postat av: kajsa

sno bricka från mc donalds

2010-11-21 @ 14:22:18
Postat av: Ingrid

Håller alla tummar o tår vi har för dig imorgon här hemma i Falun :) så det kommer att gå jättebra för dig :))) kramar

2010-11-21 @ 14:44:26
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Mommo

Vaffö inte en plåtbricka? Finns säkert på Åhléns, eller rent av på ICA Maxi. Kramisar

2010-11-21 @ 19:29:57
Postat av: lovisa

Kul desigN:D

2010-11-21 @ 19:44:37
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ingela

Håller mina tummar som vanligt för dig på tentadagen. Jag har plastlock modell större som ni kanske kan använda, men den kan ni inte få förrän om 2 veckor ungefär...vi kan höras på tel om det, för då kan jag skicka den på posten om ni vill ha den. Kram

2010-11-21 @ 21:55:27
Postat av: Signe

Lycka till! :)

2010-11-21 @ 23:09:38
URL: http://signe.blog.com
Postat av: Gunilla Dahlgren

Hej!

Skärbräda i plast. Borra hål, sätt i krokar och häng upp den med kedjor. Hygienisk.

2010-11-28 @ 22:03:48

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0