Klipskhet kommer i flera former

Jag har alltid trott att råttor är klipska djur.

Ni vet... klipska som i smarta. Inget annat.

Dessvärre verkar jag ha fått det helt om bakfoten.

Men nog är de klipska allt.



Mycket av inredningen i buren hänger uppe med snören. Eller... hängde. :P

När Golbat först började gnaga på snörena blev jag lite orolig. Tänk om hon gnagde av för många så hon ramlade ned och slog sig?

Men så lugnade jag mig själv. Råttor är ju smarta djur, eller hur? De märker väl att saker ramlar när man tuggar av snörena de hänger i?

Icke. ^^;

Knasråtta.

Vi är hur som helst trötta på att rädda Golbat ur löjliga situationer, så vi har ersatt tråden med gem. Funkar bra hittills. :)



Var in till stan idag och skulle fixa foto till ett leg.

I en sån där fotoautomat. Det kostade 80 kr. Jag fick betala 85. :P

I en fotoautomat! Gör om det om ni kan. ^^;

Det visade sig att automaten inte tog enkronor. Upptäckte detta efter att jag stoppat i en femma. Den femman såg jag aldrig igen. :P

Så medan jag gick och växlade till fler större mynt så tuggade maskinen glatt i sig min surt förvärvade 5-krona.

Bara tur att jag inte provade mina 5 enkronor sist, efter alla tior och femmor. ^^;

Maskinen tog givetvis kort också (höhöhö), men det är priset man betalar för att ha en trasig magnetremsa på kortet.

[här skulle det varit en bild på en listig, skrattande fotoautomat om jag inte var så förtvivlat trött just nu ^^;]



Sovdags nu. ^^

Har fortfarande grymt ont i halsen... och i tungroten. O_o Hur normalt som helst.

Gör ont att prata...

Men hur praktiskt är inte det, egentligen?
En förkylning som får folk att sluta babbla så mycket! ^^

Kan jag ta patent på den?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Har ni testat med kola- eller lakritssnöre... de kanske de inte gillar och slutar bita på vanliga snören.

Krya på dig nu så du är frisk till nästa helg. Jag vill ha er här båda två. Kram

2010-11-25 @ 08:24:34
URL: http://www.ingridskallare.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0