Vaknade med en råtta i ansiktet...

Godkväll på er. :)

Äntligen är det helg! Känner att jag behöver sova ut lite...

Vaknade lite tidigare än beräknat i morse...


Vi vaknade utav att Golbat hade krupit ner mellan oss i sängen.

Tog ett tag innan vi fattade det dock. Jag, yrvaken, kunde inte fatta vad det var för mjukt som strukit förbi min näsa, och Edvin lär ha måttat en och annan omild viftning i tron att det var jag som jävlades. ^^;

Och när jag väl fattade vem det var som gosade med oss så for jag upp i vild panik. Om råttorna fått upp burdörren mitt i natten, var höll då den andra råttan hus?!

Men Smulan satt snällt kvar i buren. ^^ Golbat hade, tro det eller ej, stängt dörren efter sig när hon gick. ("Dörren" i fråga är visserligen en taklucka som i princip stänger sig själv... men ändå!)

Jag kom tillbaka till sovrummet och möttes utav en ganska förvirrad Golbat som inte kunde förstå varför vi reagerade som vi gjorde.
Hon ville ju bara mysa!
Så fort jag satte mig på sängen igen så sprang hon upp längs min arm och slickade mig på kinden.

Så hon fick vara uppe med oss en liten stund och leka innan vi släppte tillbaka henne i buren igen (och lade en telefonkatalog över takluckan). :P

Hade vi glömt stänga luckan helt igår kväll? Eller har Golbat lärt sig öppna den?
Vi vet inte. Men från och med nu är telefonkatalogen standard. ^^;

Så... nu har Golbat varit ute på totalt 2 nattliga äventyr, Smulan bara ett... Får vi se en utjämning inom kort, tro? :P

Kommentarer
Postat av: Ingrid

De kanske lärde sig nåt hos "rått-farmor o råttfarfar". Ville testa igen liksom :) Och jag som gav de så mycket förmaningar då ...

2010-11-06 @ 08:45:32
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: pinja

vilken rolig blogg! är det du själv som ritar de söta musen och så? :D

2010-11-06 @ 23:59:37
URL: http://piinja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0