Höger eller vänster?

Nu i helgen tänkte jag försöka lista ut om råttorna är höger- eller vänsterhänta.


Jag misstänker dock att åtminstone Smulan är vänsterhänt.


När hon jabbar med tassen genom gallret för att få tag på min lugg och totalförstöra den så är det vänster hon använder.

Undrar om det går att se på marsvinen om de är höger- eller vänsterhänta.

De gör ju liksom inget med sina tassar, annat än att gå på dem och tvätta sig med dem. Och då använder de ju båda tassarna exakt likadant...

Haha, vad spännande min blogg är! :D

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Men sååå söööt :) råttfarmors lilla sötnos. Och det ska komma ifrån mig som inte tycker om råttor i vanliga fall. Tur hon är ovanlig... och Golbat med...

2010-09-03 @ 18:44:53
Postat av: Mommo

Kom ihåg att de som är vänsterhänta är intelligenta eftersom de använder båda hjärnhalvorna, till skillnad mot de som är högerhänta, de använder bara en hjärnhalva. ^^

2010-09-03 @ 19:01:35

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0