Råttkatastrof

Nu är råttorna ute och springer på sovrumsgolvet.

"Bra, då har Sandra en lugn stund då hon kan blogga lite och koppla av"
.

Sant?

NEJ!


Dom är helt exotiskt jobbiga idag.


De har:

* Stiftat bekantskap med min hostmedicin som stod uppe på "det oåtkomliga skrivbordet".
* Druckit ur mitt vattenglas. Äckligt.
* Kanat ned för min rygg till förmån för en helt ny uppsättning rivmärken.
* Massakerat en rulle snytpapper.
* Stulit mitt alldeles privata snytpapper och gömt det.
* Studsat i takt i sängen.
* Gjort verklighetstrogna känguruimitationer på tangentbordet medan jag bloggar.

Moget.

Men det finns ett trick!


Om man lyckas få tag i en råtta kan man lägga den råttan den andra råttan så blir den understa råttan irriterad, och de kommer genast att bråka med varandra.

Detta håller dem sysselsatta en stund.

Men tydligen inte tillräckligt länge...
Det skulle stå "irriterad" i pratbubblan, men Smulan kom och redigerade lite.

Hon ändrade dessutom textfärgen till gul i en knapptryckning.

Jag vet inte hur.

Detta ändrade jag dock tillbaka då det var omöjligt att läsa.


Det värsta som datormössen gjort hittills var nog dock den gången då de sprang fram till Edvin när han hade datorn.
Snabbt och smidigt vred Smulan skärmbilden 90 grader medurs och gick sedan därifrån.


Nej, nu får busfröna gå in i buren igen. :)

Dags för mig att sova snart.

Kommentarer
Postat av: Edvin

Att de kan dricka ur vattenglas var ju faktiskt lite häftigt:P



Vi hörs snart:)

2010-09-02 @ 23:25:07
Postat av: Ingela

Min favvoråtta Smulan är en smart datamus, så de så!!

2010-09-03 @ 08:16:43
Postat av: Emmy

Jag vet hur det är... När jag bästemmer mig för att vara cocial och tar ut råttorna när jag tittar på svt. Då stänger jag av musen och saken på datorn som man styr med. Då hoppar dem på tagnet bordet och lyckas spola fram. Dem vet hur man stänger av internätte. SOOO FUN!

Svar: Haha, skönt med någon som vet hur det är. :) Alla andra bara "Äsch, de trycker ju bara på slumpmässiga knappar. De vet inte hur en dator fungerar". Men det gör de ju! Jag lovar att de vet mer om datorer än vad jag gör. :) Jag vet fortfarande inte hur man ändrar textfärgen med en enda knapptryckning, så som Smulan gjorde. Ett mysterium är vad det är. Kram från oss!
Fluffgänget-Sandra

2012-10-13 @ 08:04:20

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0