Skaldjur

Råttorna använder sånt där kattströ, "Toa-lätt", till sin... ja, toalett.

Det innebär att vi har en sådan säck ståendes inne i badrummet (badrummet är det enda rummet i huset med mer lagringsplats än hissen. Och i hissen ska jag ha en ponny).

Igår kväll blev jag lite förvirrad när jag läste på den och läste "katt- och skaldjursströ".



Jag fick lite ångest när jag läste på den igen, bara för att dubbelkolla, och det stod fortfarande "katt- och skaldjursströ".

Hade jag missat något? Hade folk räkor hemma, som sov i fotändan på sängen, tuggade sönder tofflorna, jagade brevbäraren och gick ut och in ur huset som de ville genom en skaldjurslucka? Och dessutom gick på låda?!

Sett ur en annan vinkel stod det dock "katt- och smådjursströ", och världen var som den skulle igen.

Jag är alldeles för trött på kvällarna. :P


Och för att citera en gammal vän till mig; "hur kan man vara allergisk mot skaldjur, de har ju ingen päls...?".

Nu bär det av till skolan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0