En förstagångsväljares bekännelser

Jag hade bestämt mig.

Jag hatade alla politiker.

Det är ingen idé att ens lyssna på valfläsket, allt är ändå bara lögner som bryts så fort valet är över.

Jag hade tänkt rösta blankt, alternativt rösta på Piratpartiet. Det måste ju vara det pålitligaste partiet. De tycker ju bara i en fråga, så de kan helt enkelt inte ljuga så mycket.

Men...

Idag, när jag bytte buss vid Nordstan, så var Mona Sahlin där...

Hon var ju en mys-tant!

Hon såg så glad ut! (Och hon hade inte en enda toblerone i fickorna!)

Och hon log mot mig när hon gick därifrån!
Värsta mystantsleendet!


...jag är så fruktansvärt lättpåverkad!
Inga mystanter borde få ställa upp i valet. Det är fusk...


Jag har fortfarande inte bestämt mig dock...

Men är jag såhär lättpåverkad ska jag nästan inte ha rösträtt... ^^;


Fast... Hon blinkade jättemycket. Brukar hon göra så, eller haffade jag henne mitt i ett avancerat ögonlocksmotionspass?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0