Fluff

Ja, då börjar det bli dags att trimma fluffet igen då.

Fick ju ett presentkort på klippning i födelsedagspresent som jag tycker att det börjar bli hög tid att utnyttja. :)
Det som är extra bra är att frisören i fråga själv är lockig. Hon fattar det där med lockar.
Och kanske kan man få lite tips. För tips behövs.

Jag vill en gång för alla klargöra för alla rakhåriga att det inte är lika lätt som ni tror att vara lockig.
^^;

Alla lockar är i grund och botten rent fluff.

Har man tur och medvind (metaforiskt talat. Blåser det minsta lilla ute så är det kört) kan fluffet anta något som liknar en något mer samlad form.

Har man sedan övermänskliga krafter eller superlim kan man få en lock.



Har man väl lyckats få en lock bör man undvika följande saker för att få behålla den:

* regn
* vind
* fleecetröjor
* horisontalläge (så som en tupplur)
* vertikalläge (som att luta sig mot en vägg)
* hastiga rörelser
* långsamma rörelser
* Golbat


Men åter till klippningen.



Djuren tycker som vanligt att det är hädelse, förstås
. De höll en konferens i morse och diskuterade om huruvida jag bör uteslutas ur Fluffgänget eller ej.

De kom fram till att jag kunde få vara kvar, men bara om jag tog med dem till frisören också. De vill ha spiffiga frisyrer.

Oturligt nog för dem har jag fortfarande i färskt minne när de senast kom hem från frisören, för någon månad sedan...

Jag hade ett helvete med att photoshoppa över Pärs hippa munkfrilla på alla bilder i bloggen efter det.

Och Golbat kunde aldrig ge något tillfredsställande svar på hur hon lyckats skaffa en nospiercing hos frisören...



Så nej... nej, de får inte följa med.

Och så länge som Smulans hackningsförsök av min blogg fortsätter att misslyckas så är det jag som driver bloggen.
Försöker de utesluta mig ur Fluffgänget publicerar jag pinsamma bebisbilder på allesammans.

Utom Pär.

Pär har jag inga bebisbilder på då han bodde hos en annan tjej förut. Å andra sidan har Pär ibland en ganska pinsam morgonfrilla. ^^

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag vet precis hur det är och kan vara med lockigt hår och håller med dig fullständigt. Du får ge tipsen till mig också.

Ses i morgon :)))

2011-04-14 @ 07:47:18
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Signe

Hihi, jag och Golbitjoff kan leka kurragömma i ditt hår, det blir roligt ^^

2011-04-14 @ 09:21:13
Postat av: My

Frisören har ju en håltagningsmaskin för öron och det är väl den som Pär har kommit över på något vis.

2011-04-17 @ 16:44:04

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0