Den hemliga ingrediensen

Igår fick ju råttorna sista medicinkuren. Eller sista "finsmakningen" av nya, exotiska såser om man så vill.

Så i morse tog jag mod till mig och berättade för råttorna vad den där hemliga ingrediensen var förnåt. Medicinen, alltså.


Först verkade det som att de tog det ganska bra. Inga sura miner, inga raka högrar... Ja, lite för bra nästan.


Skönt!


Men så, för ett par timmar sedan, såg jag i ögonvrån hur kylskåpet öppnades.
Och ut spatserar Smulan...



Hon säger att hon har lämnat "hemliga ingredienser" i alla våra kylskåpsvaror. Som tack.

Jättetrevligt. Verkligen.

Mycket ska man stå ut med för att få i smådjur medicin.





Har ni också hört träningspropagander säga
"åååh, du borde börja träna! Man får så mycket lättare att koncentrera sig och sitta still då! Det är jättebra för dig som pluggar/jobbar/är sjukskriven/växer/inte växer/sover för lite/sover för mycket/gillar smurfar/osv!" ?


Jag är expert på att börja träna.

Varje gång jag kommer igång så blir jag sjuk. Och då är det bara att vänta ett par veckor tills man kan komma igång med träningen igen.


Nu har jag kommit igång med träningen efter sommaren. Och jag kan inte koncentrera mig.
Det kryper och kliar i varenda muskel i hela kroppen. Så är det varje gång. Och det enda som hjälper då är att träna igen.

Så var det idag när jag försökte sitta stilla och plugga.
Men just idag ville jag inte träna då jag tränat rätt hårt tre dagar i rad.
Så jag tänkte att jag skulle prova gymmets massagestol, som ju är gratis när man har "guldkort", det enda kortet med ordentlig studentrabatt.



Skitläskigt.



Vanliga massagestolar kör ju rygg och nacke, sen får det vara bra.

Men den här körde ben också.

Eller ja, nånting gjorde den med benen i alla fall.
Den blåste upp luftkuddar runtom båda benen tills man satt som svärdet i stenen.

Intressant känsla. Inget blod till fötterna.




Precis när man började misstänka att det var sådär man skulle dö så lättade den dock på trycket. Men sen hände exakt samma sak igen. Och igen. I ca en kvart.

På slutet, när den värsta dödsångesten lagt sig,
kunde man börja uppskatta axelmassagen, som var helt ok.

Men jag kanske ändå inte siktar på att bli stamkund.

Jag håller mig nog till gym-delen av gymmet i framtiden. ^^;

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Håller med dig. Det är mycket skönare att få massage av "riktiga" händer :) Synd vi inte hann med det här ...

2011-08-14 @ 09:41:55
URL: http://www.ingridskallare.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0