Smeknamn

Det är väldigt sällan vi kallar djuren för deras riktiga namn.

Faktum är att ibland känns det nästan onaturligt att skriva "Golbat" i bloggen. Hon heter ju liksom "Battson" till vardags.

Så jag tänkte att jag skulle inviga er i ett par utav smeknamnen.:)

Så vet ni ju vem jag pratar om sen om jag en vacker dag skriver "Murpilurp" i bloggen. ^^


Då kör vi.


Golbat


Smeknamn:
Golbatjov
Battson
Battafjonken (och då kan man låtsas att det låter såhär när hon går: "ba-fjong, ba-fjong")
Batbatbatbatbatbatbatbat(osv)...





Smulan


Smeknamn:

Smulipuff
Mulipuff
Murpilurp
Blarfiglarf





Pär


Smeknamn:

(Pär är ju faktiskt ett smeknamn i sig. Hans riktiga namn är "Kristallens Cyril")
Perry
Perrypoff
Sir Percivald
Pelleprins




Snöff


Smeknamn:

Snöffilur
Snöffipöff
Snöffen
Tnöff
Fast mest bara Snöff, faktiskt. Snöff är för roligt att säga för att behöva ett smeknamn. ^^




Jamen då vet ni det då. :)

Vad ni också snart vet är att vi får soffsurfarbesök igen på söndag. ^^

En kille från Australien. Så jag kanske får skaka hand med någon som har skakat hand med en känguru! ^^ *omgomgomgomg*
Ni kan få peta på mig sen om ni vill. :)



Ja, jösses, och det är ju kulturkalaset i Göteborg nu också!


Vi var in en snabbis idag. Ska in lite längre imorgon.

Grejen är att det händer så mycket på det där kalaset att man inte vet vart man ska ta vägen. Hela stan är drabbad.
Men lite gatuartister vill vi se imorrn! ^^



Idag var vi på en marknad med mat ifrån hela världen.

Vi köpte en sån där brödkringla.


Med pizzasmak. ^^
Är vi kulturella, eller vad? :D

Kommentarer
Postat av: Ingrid

"Kärt barn har många namn" heter det ju :)

Vilket späckat program, pust... Ni får fullt upp om ni ska hänga med på allt. Ha så kul!

2011-08-19 @ 09:08:08
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Stiftprinsessan

Förslag till smeknamn på Smulan: Slartibartfast. Blarfiglarf påminde mig om det.

2011-08-20 @ 18:42:34
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0