Kulturkalaset

Hej! :)


Vi var in till kulturkalaset idag istället. Igår regnade det så mycket. ^^;
Men idag var det kanonväder. :)


När vi kom dit så var "The Flying Dutchmen" i full gång med sitt uppträdande.

Som ägde! ^^




Vi kikade på "Billy Kidd"
(hennes hemsida verkar vara nere. Håll till godo med en artikel) också.
En jättebra kvinnlig trollkarl. ^^

Men...heter det ens trollkarl då?
"Trollpacka" känns ju lite fel... :P Vi... vi håller oss till termen "illusionist" kanske...

...Magiker! Magiker. ^^




Apropå magiker så kikade vi ju på en Luddini också.


Han stod i ett gathörn och uppträdde med massa kortlekar. ^^ Han har tydligen varit med i talang också.




Vi kikade på ett annat uppträdande också...


Som sög.

Artisten kallade sig "El Mulipuffo"
och lyckades med bedriften att under en kvart förolämpa hela publikskaran på ~200 pers.

Med personliga förolämpningar, skräddarsydda efter var och en.


Det konstiga är att hon kändes så sjukt bekant... Som om jag sett henne förut...




Apropå ingenting, har ni hört att det varit översvämningar i Göteborg efter regnoväder och sånt?








Det här är inte en bild på det. :) Fast erkänn att du trodde det! Erkänn då! ^^


Nej, det där är faktiskt en volvobåt!
En sån vill jag ha när jag blir stor... Fast med segel.

Kanske kunde man förlänga växelspaken och hänga på ett lakan?


Volvo Ocean Race, här kommer jag! ^^

Kommentarer
Postat av: Amalia

Är det ok att skratta åt vad Smulan skämtade om......? Jag blev plötsligt väldigt fnissugen..

2011-08-24 @ 15:51:03
URL: http://muwisthebest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0