Liseberg

Igår var ingen långtråkig dag.

För det första så var vi ju på Liseberg!
^^ Och dessutom såg vi The Ark!

Men Ola Salo hade glömt ta med sig sin super-fjäder-fluff-jacka à la melodifestivalen 2007...
Han hade med sig nån kycklinggul ursäkt till en sån jacka. Men den var inte alls lika fluffig!

Så det blev ingen värvning.

Din förlust, Ola!


Men The Arks spelning var skitbra!
^^



Vi stod ganska långt bak och så, men vi såg bra ändå. Och stämningen var grym!

Publiken var med ordentligt, och jag hade lite ont i både handflator och hals efteråt. Precis som det ska vara. ^^

Jag filmade lite också. Men ljudet i videon blev så skränigt att jag besparar er det. ^^;



Sen, direkt efter deras spelning, på väg ut ur parken, hände det otänkbara...



HÄHÄÄ! ^^

Men vad sjutton gör vi med all den här chokladen nu då?

Det ryktas att Niklas, f.d. marsvins- och råttvakt, ska hit på filmkväll imorgon. Man kanske kan stoppa lite där?




Ja, och så fick vi två fribiljetter till Liseberg också. ^^

Som tack för att vi var med i en undersökning och svarade på lite frågor om vårt Lisebergsbesök.

Det roliga är att det var så vi kom in den här gången. ^^
Råttmormor & co var ju på Liseberg i somras och de fick också fribiljetter. Det var de vi fick och använde för att komma in igår. :)

HÄHÄÄ igen!




Och som Michael Jackson-fan på heltid såg jag till att vi letade upp Michaels handavtryck också. :)

(Notera att guldfärgen är lite nött. Hans handavtryck var mest slitna av alla handavtryck i hela parken. För att han äger. Och för att väldigt många andra också tycker det. ^^)



Han har en stjärna strax utanför parken också.





Ja.



Och sen var det bara att bege sig hemåt. Och här tar kvällen en liten vändning.

Det har ju varit lite skottlossningar, stenkastningar och maskerade män med gevär/pistoler precis där vi bor.


Speciellt nu under den här veckan.

Och igår kväll var de tydligen igång igen. För tredje dagen i rad vad jag förstår.


Så när vi satt på bussen fick vi reda på att bussarna inte vågade åka ända fram
, utan de svängde av ett par hållplatser innan våran och tog en annan väg.

Inga bussar hem till oss alltså.

Polisen hade bedömt att risken var för stor att bussarna skulle bli beskjutna eller stenade. Detta eftersom en buss råkade ut för just detta i förrgår (onsdags).

Så vi fick gå en bra bit i mörkret för att komma hem.


Vi stötte på tre polisbussar och en herrans massa poliser efter ett tag, och de sa att det var lugnt. De hade redan ingripit och bråket var över för kvällen.

Men inga bussar kommer gå ut till där vi bor efter kl. 22 på kvällarna under hela helgen.


Jag hoppas ju att politiker och poliser försöker ta tag i det här ordentligt snart...

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hela dagen låter ju jättehärlig, utom sena kvällen då ... Men ojjj så mycket choklad :)Hade det varit mörk choklad så hade jag bett att få lite ...

Kram på er och var försiktiga

2011-08-27 @ 10:14:53
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: mommo

Jag ääälskar Schweizernöt. Ät inte chokladen, ni får finnar av den. Skicka allt till mig i stället, jag offrar mig för er skull. Det gör inget om jag får finnar och blir lite lös i magen :-) Kramisar

2011-08-27 @ 11:21:34
Postat av: Andréas

Jag vill ha choklad :P



Alice skriker att hon också vill ha, men det får hon inte...

2011-08-27 @ 15:09:54

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0