Världens rikaste råtta

Golbat har, vid ett flertal tillfällen, gett Edvin manikyr.
Hon har då tagit tag i Edvins tumme och trimmat nageln. Med mycket vackra resultat.

En manikyr kostar 20 kr, säger Golbat. Så Edvin har ganska länge varit skyldig henne pengar. Det rör sig om ca 100-120 kr.

För ett par dagar sen fick Golbat betalt. Men jösses vad Edvin gjorde bort sig!

När Golbat läste på pengen hon fick så upptäckte hon att hon i själva verket fått 2009 kr istället för 100!



Och det är ju skitmycket!



Så nu är Golbat kanske den rikaste råttan i hela världen. Kanske till och med rikare än Herr Pigg, den berömda amerikanska skådespelaren, ni vet.

Och på tal om Herr Pigg...
Golbat har ju länge varit intresserad utav honom, men han har liksom varit upptagen.

Han har visst en flickvän.

Mimmi heter hon. Ni vet, den flintskalliga tjejen med jättestora fötter som aldrig byter klänning.


Tråkigt, tycker Golbat.


Men nu när Golbat är rikast i världen så har hon börjat internetshoppa.


Först av allt köpte hon en hatt och en fjäderboa. Det är det första man måste skaffa när man är rik.

Sen köpte hon ett kit för att snärja och leva med Herr Pigg...



Allt på faktura, förstås.



Själv känner jag mig lite tveksam till hennes planer, speciellt själva snärjningsprocessen som i mina öron mest låter som kidnappning.


...tror ni förresten att kronofogden tar betalt i Marabou schweizernöt?

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag tror nog inte Fogden tar betalt i choklad...men jag VET att det finns folk på Skattemyndigheterna som gör det...

2011-08-28 @ 01:15:16
Postat av: Elena

Ahahhaa!

Jag är helt och hållet för rasblandning allså, tänk vad gulligt med en musråtta (säger INTE råttmus eftersom detta självklart kan tolkas som snusk) som har röda shorts :)



Mitt namnförslag till bödmaskinen är Sigge. Det kan vara kort för Sigrid eller Sigvard. Men Sigge är praktiskt androgynt.

2011-08-29 @ 09:14:08
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0