Bakmaskinen

Det är guld värt att ha en bakmaskin!


(ovan: vår bakmaskin. Den har inget namn än. Hjälp? Förslag?)


Varje morgon har vi nybakt bröd att se fram emot till frukost. ^^ Och ibland bakar den banankaka åt oss till kvällsfika.


Den får till och med upp råttorna på morgnarna!



Det är nämligen så att när brödet är klart börjar den pipa som en galning.

Och vi, som bor i en tvåa och inte vill ha den i sovrummet, har då placerat den i vardagsrummet, strategiskt inom hörhåll för samtliga gnagare.

Så de är numera alltid uppe när vi äntrar vardagsrummet. :)


Praktiskt.

Nu slipper vi den vanliga väckningsritualen
som går ut på att puffa på råttorna i en kvart medan de snoozar tills de kommer sig för att gå upp.
Uppstigning sker alltid efter minst fyra demonstrativa gäspningar rakt i ansiktet på jourhavande råttväckare.

Råttmorgonandedräkt... *brrr*


Vi på Fluffgänget är förresten inte sponsrade av något bakmaskinsföretag. :P
Jag tyckte bara att bakmaskinen förtjänade lite uppskattning efter alla obekvämt tidiga arbetspass utan lön och ob-tillägg.

Den har det lite tufft.


Jag har mina misstankar om att det blivit en fnurra på tråden mellan den och dammsugaren också. De har varit så nykära ett tag, som ni kanske sett förut, men nu pratar de inte ens med varandra.

"Dammsugaren suger", hävdar bakmaskinen.

Och ja... Ja, det gör den ju.




Lovade ju att jag skulle filma marsvinens frukostbeteende förresten! ^^ Och det är på g.
Jag har inte glömt bort det.


Har inte lyckats fånga det på film riktigt än... Den film jag fått hittills är 7 minuter lång och inte särskilt händelserik. :P

Men Fluffgängets kamerateam ger sig inte!

Vi provar imorgon igen. :)





Och nu när vi ändå småpratar kan ni ju få en uppdatering om hur läget är med råttorna!



Det var länge sen jag skrev nåt om det.



Golbat är nog förmodligen helt bra i ryggen nu.


Hon använder bakbenen när det behövs. Men väldigt ogärna.
Har man lågfriktionspäls och löjligt stora biceps så blir det nog lätt att man fortsätter släpa sig fram istället för att försöka börja bygga upp bakbenen igen.
Men vi försöker motivera henne att använda dem genom klättring och sjukgymnastik. Vi får se hur bra det kan bli.



Råttornas mykoplasma verkar vara borta.


Efter sista medicineringsdosen var vi tveksamma. Jag hade hört både Golbat och Smulan nysa en del samma dag.
Men det verkade försvinna efter att medicineringen var klar, och nu märks ingenting alls. :)
Har inte hört en endaste nysning på jättelänge.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Är det verkligen en bakmaskin, den kan lätt förväxlas med dammsugaren, eller inte???

Mitt förslag på namn är Bakugan, (From the Japanese words 'baku' meaning 'to explode' and 'gan' meaning 'sphere,' Bakugan are small spheres that pop open into powerful Bakugan monster) av en liten degklutt blir det ju ett stort monsterbröd.

kram Lisa

2011-08-29 @ 18:26:33
Postat av: Signe

Jag tycker den ser ut som en Alexander :) Alternativt

Sören.

2011-08-29 @ 23:39:25
Postat av: mommo

Mitt förslag Ma Baker.

Kolla på youtube, Boney M - Ma Baker 1976.

Jag klarade inte av att klistra in en länk :(

Kramisar

2011-08-30 @ 19:42:18

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0