Skolstart

Imorse kände jag en skum lukt ifrån min skolryggsäck.

Skräcken slog genast klorna i mig. Inte kunde det väl vara en gammal matlåda?! Eller en bortglömd frukt från förra terminen?

Men nej.


Det var bara El Smulipuffo som hade flyttat in under natten.




Smulan hade hört att skolan börjat igen nu.


Och Smulan, som kom på igår kväll att hon ville bli akademiker, ville följa med.

Oturligt nog var det fel ryggsäck.
Det är Edvin som börjar skolan idag.

Jag börjar först på torsdag. ^^


Detta misstag från Smulans sida gav Edvin ett försprång, och han kunde smidigt finta bort Smulan och ta sig ut genom dörren, mot skolan. Bättre lycka nästa gång, Smulan.



Fast jag förstår Edvin.




Smulan, oavsett vilka höga akademiska ambitioner hon har för dagen, är ett besvärligt störningsmoment under föreläsningar.





Och så har marsvinen börjat dricka som hästar. Helt plötsligt.

Plötsligt händer det att vattnet i deras vattenflaska tar slut mellan gångerna då man byter vatten. Det har liksom nästan aldrig hänt förut.
(De har varit, och är fortfarande, ganska bortskämda med vattenrika grönsaker)



Kanske behöver vi skaffa en större vattenflaska till herrskapet.




Ofta när vattnet tar slut är det Pär som har oturen att ta sista slurken och ta slut på vattnet. Och då vill han ha mer vatten.

Men det är inga problem.
Inga problem alls.

Jag hämtar gärna nytt vatten åt honom då. Faktum är att jag älskar att göra Pär tjänster!


Det är så tacksamt.


Pär är så tacksam.



När man kommer tillbaka med vattenflaskan får man en blick som ser ut ungefär såhär:



Och då känns hela livet plötsligt rosafluffigt!


Man blir helt varm inombords och så är alla bekymmer som bortblåsta.






Och för er som undrar så hade Michael Jackson fyllt 53 år igår.




Glömde ni bort att fira det igår kan ni ta igen det med att kika på musikvideon Beat It nu om ni vill.
^^

Älskar dansscenen i slutet!



Kuriosa:
visste ni att 80 st äkta gängmedlemmar är med i videon? Inga inhyrda skådespelare här inte.

Eller, inte enbart i alla fall.

18 professionella dansare är med och har klätt ut sig till gängmedlemmar också.
Svårt att lära massa icke-dansare att dansa sådär på kort tid annars.

Jag har försökt....
:P Lära mig, alltså. Inte lära ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0