Adventstider, pysseltider

Hej på er!

Jag och fluffisarna har pysslat lite.


Jamen när det nästan är jul så får man ta sig tid till det.

Jag och fluffisarna har försökt oss på att lära oss något nytt.

Såndär lera, t.ex.

(Smulan provsmakade en. Hon säger att vi har misslyckats. De smakar tydligen skitäckligt.)



Så provade vi att experimentera lite med läder igen.

Den är inte riiiktigt helt klar. Det ska målas lite bättre. Och kanten mellan det gröna och röda ska tonas ut lite. Och så ska den målas lite på baksidan också. ^^

(De svarta rutorna är där bara för att jag i efterhand upptäckte att tidningen jag använde som underlägg var ganska politisk. Har inga problem med att folk vet vart jag står politiskt, men det kändes lite sådär att ha politisk reklam i en pysselbild. ^^; )



Idag är det ju första december!


Har ni öppnat första luckan i julkalendern än? :)

Jag hade ju ingen julkalender förra året. :P Chokladjulkalendrarna var slut överallt. Men nu har jag en! ^^ Edvin också.
Vi fick en varsin av mamma i julklapp förra året så att vi garanterat skulle ha en till i år. :D
(garanterat och garanterat. Den kunde ju ha rykt under året förstås. Men det gjorde den inte. ^^ *dicipliiiin*)

Inte har den hunnit bli gammal än heller. ^^ Den går ut först om två månader.




Hur som helst tänkte jag köra en lite annorlunda adventskalender i bloggen i år.


Förra året hade jag ju en lucka varje dag. Och kanske blev det lite krystat efter ett tag. ^^;
Det var svårt att komma på bra saker att ha i luckorna. Och nu har jag ju inte ens tid att blogga varje dag.

Så jag tänkte såhär:
Vi kör en adventskalender som man bara öppnar varje advent. ^^ Ja, utom första advent då. Det har ju varit.
Så "adventskalender light" är väl ett mer rättvist namn.



Men istället för att luckorna innehåller en bild eller ett foto som förra året så innehåller de en faktisk present!
Ingenting jättespejsat, bara nåt litet (ingen iPhone alltså, hörni). :)   ("Meeeen! Fluffgänget-Sandraaaaa.....")


Nåt nålfiltat kanske?


Vem vet.

Ska försöka fixa så att vinnaren kan välja mellan minst 2 grejer.
Så jag hoppas att det ska finnas nåt som passar alla. Jag förstår ju att smycken och sånt inte funkar för alla. ^^;
Och om jag ändå misslyckas så kan ju vinsten kanske bli en julklapp till någon?


Så varje söndag innan jul så lottar jag ut en present till en utav de läsare som anmält sig till lotteriet. ^^

Tänkte att det kanske kunde vara lite roligare än förra årets kalender. :)





Så hur gör ni om ni vill vara med i lotteriet om första luckan nu på söndag då?


Jomen skriv en kommentar till det här inlägget bara. ^^

Inkludera gärna er mailadress så jag kan kontakta er om ni vinner. Den visas inte för andra i bloggen, det är bara jag som ser den.

Det går bra att anmäla sig genom att maila mig också om man hellre vill det. Min mailadress finns under knappen "kontakta oss" högst upp i bloggen.

Deadline? Ja, det är väl när jag öppnar luckan på söndag. ^^ Nån gång på söndag kväll alltså.



Kram på er!
Fredag imorrn! :D

Kommentarer
Postat av: MalofTheGeek

Jag vill hemskt gärna vara med ;D

2011-12-02 @ 08:55:32
URL: http://malof.blogg.se/
Postat av: Adam Solander

Åå! Tävling! :D Lätt! Hoppas ni har det bra i Götet. :)

Pussa på Edvin från mig. ;)

2011-12-02 @ 12:44:24
URL: http://youtube.com/SolanderJuggler
Postat av: Amanda

Jag är med! :3

2011-12-03 @ 03:18:55
Postat av: Ingrid

Självklart så vill jag vara med.

Åh, så söta smycken... Mysig adventskalender med hela familjen. Ses snart <3

2011-12-03 @ 12:45:52
Postat av: mommo

Jag har ju fått en så'n fin nålfiltad blomma, men jag vill vara med i alla fall. Kramisar

2011-12-03 @ 20:25:00
Postat av: Karin

Ååh, jag vill jättegärna va med! :D Hoppas jag vinner. ;D

2011-12-04 @ 14:06:28

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0