Tredje advent

Hej på er! ^^

Får be om ursäkt för att den utlovade gnagarintervjun inte dykt upp än.
Gnagaren i fråga har varit en riktig diva och krävt än det ena, än det andra, bara för att prata.

Gnagaren i fråga har en lååång kravlista: mineralvatten, egen loge, två fruktskålar, fotmassage, osv. Ja, ni förstår.


Vi tror att vi har intervjun klar tills imorgon. ^^






Under tiden kan vi ju passa på att lotta ut den här veckans lucka i adventskalendern! :)


Det är ju tredje advent idag (och det har inte ens varit Lucia än! Sjukt!).

Hur som helst, samma sak gäller för kalendern den här veckan. :) Det kommer finnas flera saker att välja mellan för att man förhoppningsvis ska hitta något som passar. ^^

Vinnaren får välja en utav sakerna och får den hemskickad i brevlådan. :)


Då så! I andra luckan i adventskalendern finns:




En nålfiltad rosbrosch med Swarovskipärla, från förra veckan!

Lussebullsörhängen i fimolera, också från förra veckan!

Och nykomlingen, en nålfiltad råtta misstänkt lik självaste El Mulipuffo! :) Råttan har en böjbar svans av svart piprensare. Det är det som syns bakom den på bilden. ^^




Lite repriser från förra veckan. :) Man har ju hört om hur bra det är för miljön att återanvända saker. ;)


Men nästa vecka blir det inte samma grejer.
Det är nämligen så att jag tänkte lotta ut två av de där grejorna idag. ^^


Lite för att undvika ännu en repris i nästa lucka.

Lite för att det trots allt är lucka 2...

Men också lite för att jag tycker det är rätt jobbigt att ha bara en vinnare. Vill ju egentligen att alla som vill ska få vinna. ^^;



...ja, så finns det ju en fjärde anledning också...




Häromdagen hade vi inga diskade glas hemma.
Men vi hade ett mjölkpaket. Ett mjölkpaket med bara en liiiten, liten slurk kvar i.

Jag funderade ett tag och kom fram till att det kanske var okej att dricka direkt ur paketet om jag drack upp allt och sen slängde paketet. Bara den här gången.

När plötsligt:



Det kom från köksfläkten.


Det finns bara en varelse som håller till i köksfläktar såhär års. Tomtenissen.

När jag tittade i köksfläkten sen så var det tomt. Men det måste ju ha varit en tomtenisse. Eller? (Får jag inga julklappar nu? )



...jomen, så därför tänkte jag jobba lite extra hårt såhär inför jul. ^^


På snällheten, alltså.

Därför gick jag med på att skjuta upp gnagarintervjun för att ge gnagaren fotmassage. Därför lottar jag ut fler än en sak i adventskalendern. Och därför äter jag skitmycket pepparkakor. ^^ (man blir snäll av pepparkakor!)






Nej, nu har jag hållit er på sträckbänken länge nog. Värre än Rickard Sjöberg i Postkodmiljonären.

Ska vi se vilka det var som vann lotteriet? :)




Såhär va, den vinnare som vi lottade först kommer också att få välja först bland sakerna.
Och den vinnare som lottades som tvåa får välja efter att den första vinnaren valt! ^^ Ok?


Så den som får välja först ääääär:

Ingrid! ^^ Grattis! ^^


Och den som får välja mellan de återstående två sakerna när Ingrid valt sitt pris ääär:

Anna! ^^ Grattis även till dig! :)




Så, nu är det bara en enda lucka kvar att öppna. :) Lucka nummer tre! Och det blir väl till att lotta ut tre saker i den.

Ni som vill vara med kan anmäla er genom att lämna en kommentar till antingen detta inlägg, eller något av de efterföljande inläggen innan nästa söndag.

Skriv att ni vill vara med i utlottningen bara. ^^


Kom ihåg att alla får vara med i utlottningen. Spelar ingen roll om ni vunnit förut eller inte. Och det spelar ingen roll om det är första gången ni tävlar eller om ni anmält er till föregående utlottningar heller. ^^


Kram på er fnuffisar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hihi sån ära :D, tack så mycket :D

2011-12-11 @ 22:42:21
URL: http://anku.blogg.se/
Postat av: Adam Solander

Ååå! Jag ville ju ha El Mulipuffo.. :( Denna gånger tänker jag ställa upp igen så jag har chans igen om inte, mot förmodan, råttan skulle vara det första som går. :P



Ha det bra!

2011-12-12 @ 08:59:29
URL: http://youtube.com/SolanderJuggler
Postat av: Signe

Jag är med ^^ givetvis!

2011-12-12 @ 09:22:54
Postat av: Emelie

Så söta bilder! =D

2011-12-12 @ 09:50:00
URL: http://emellay.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Nämen, oj vad kul :) Har jag vunnit? Tack. Då väljer jag örhängen :) Och jag är givetvis med nästa gång också.

2011-12-12 @ 09:53:28
Postat av: Elena

Jag vill,jag vill!

2011-12-12 @ 11:45:51
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Postat av: Lisa

Jag vill också vara med.

2011-12-12 @ 20:40:55
Postat av: Ingrid

Jag kan föresten ge fotmassagen till nästa intervjuoffer :)

2011-12-13 @ 13:35:24
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: MalofTheGeek

Jag är med! :D

2011-12-14 @ 09:44:52
URL: http://malof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0